آرشیو یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون وزیر راه و شهرسازی:100 بیمارستان نیمه تمام در کشور وجود دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی گفت: در حال حاضر بیش از 100 بیمارستان نیمه تمام در کشور وجود دارد.

به گزارش ایرنا، محمدجعفر علیزاده در بازدید از روند ساخت بیمارستان نیمه تمام سقز تاکید کرد: اتمام این بیمارستان ها به جد در دستور کار دولت قرار دارد.

وی با عنوان اینکه در حال بررسی میزان پیشرفت بیمارستان های در حال ساخت کشور و بازدید میدانی از نزدیک هستیم، تصریح کرد: تمام تلاش دولت این است که هیچ پروژه ای تعطیل و متوقف نشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کشور از لحاظ تخت های آی سی یو (مراقبت های ویژه) با کمبودهای جدی و بحرانی مواجه است.

علیزاده افزود: کمبود تخت بیمارستانی به ویژه در بخش مراقبتهای ویژه در حال حاضر از جمله مهم ترین مشکلات پیش روی وزارت بهداشت و نظام سلامت کشور است که امید می رود امسال در راستای رفع این مشکل اقدامات خوبی انجام گیرد.

وی گفت: در راستای توجه به بخش تخت های ویژه در طرح توسعه بیمارستان شهید قلی پور بوکان، 40 تخت ویژه پیش بینی شده است.

علیزاده همچنین از پیشرفت 95 درصدی طرح توسعه بیمارستان شهید قلی پور بوکان خبر داد و گفت: این طرح با اعتبار حدود 115 میلیارد ریال در حال اجراست و پیش بینی می شود تا پایان تیرماه امسال عملیات اجرایی آن به اتمام برسد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور ادامه داد: در قالب طرح توسعه بیمارستان شهید قلی پور بوکان این بیمارستان از 96 تخت به 250 تخت افزایش پیدا می کند.

وی همچنین پیشرفت فیزیکی بیمارستان سقز را 57 درصد عنوان کرد و گفت: در صورت تخصیص اعتبار به موقع، بیمارستان 235 تختخوابی سقز نیمه اول سال مالی 95 افتتاح خواهد شد.

علیزاده افزود: در سال جاری 45 میلیارد ریال اعتبار برای ادامه ساخت این بیمارستان اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه تاکنون 145 میلیارد و 800 میلیون ریال برای این بیمارستان هزینه شده است، اضافه کرد: برای اتمام این بیمارستان 215 میلیارد ریال دیگر اعتبار لازم است.