آرشیو یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

مسئول کمیته فنی صنعت کنسرو آبزیان کشور:عبارت «قبل از مصرف بجوشانید» راه فرار تولیدکنندگان کنسرو از پاسخگویی است

مسئول کمیته فنی صنعت کنسرو آبزیان کشور گفت: عبارت «قبل از مصرف بجوشانید» باید از لیبل کنسروها حذف شود زیرا به راه فرار تولیدکنندگان از پاسخگویی تبدیل می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مسعود بختیاری در گردهمایی سندیکای صنعت کنسرو ایران در اصفهان اظهار کرد: صنایع غذایی کنسروی کشور باید به سمت و سویی حرکت کنند که نیازی به درج هشدار «قبل از مصرف بجوشانید» نداشته باشند.

وی با بیان اینکه این عبارت می تواند راه فراری برای تولیدکننده از پاسخگویی باشد، تصریح کرد: وقتی چنین عبارتی بر روی لیبل درج می شود یعنی اولااحتمال ابتلابه بیماری وجود دارد و دوما اگر اتفاقی برای مصرف کننده رخ بدهد تولیدکننده مسئولیت چندانی در قبال مشکل پیش آمده ندارد.

مسئول کمیته فنی صنعت کنسرو آبزیان کشور افزود: اگر کیفیت به حد اعلای اطمینان باشد لزومی بر درج چنین هشداری نیست کما اینکه در هیچ نقطه ای از دنیا چنین دستورالعملی بر روی کنسروهای غذایی دیده نمی شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از کارخانجات کنسروسازی کشور هستند که می توانند این عبارت را از لیبل محصولاتشان حذف کنند اما اجرای این فرآیند باید از سوی سازمان های نظارتی مانند استاندارد و وزارت بهداشت صورت گیرد.

بختیاری تاکید کرد: با رتبه بندی صنایع، باید به سمتی پیش رویم که کارخانجات توانمند و دارای محصول باکیفیت عالی، بر روی لیبل محصول خود عبارت «نیاز به جوشاندن نیست» درج کنند.