آرشیو یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۵
صفحه آخر
۱۲

وعده محمد مرسی در دادگاه:ژنرال السیسی به اتهام کودتا محاکمه می شود

«محمد مرسی» پس از حضور در دادگاه، وعده محاکمه «ژنرال السیسی» را به خاطر کودتا داد.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه الفجر مصر، «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر که دیروز به اتهام اهانت به دستگاه قضایی در دادگاه جنایی قاهره حضور یافته بود، گفت: «من از دادگاه تشکر می کنم اما برای این محاکمه بهایی قائل نیستم، زیرا از این پرونده و اتهاماتم هیچ اطلاعی ندارم.»

وی افزود: «به دلیل کودتایی که در کشور به ریاست «السیسی» صورت گرفته است، من امروز با زور و اجبار به این مکان آورده شده ام و السیسی به خاطر این کودتا محاکمه خواهد شد.»

رئیس جمهور برکنار شده مصر همچنین تاکید کرد: «از هفتم نوامبر سال 2013 میلادی (16 آبان 92) کسی به ملاقات من نیامده است.»

دادگاه جنایی قاهره دیروز برای نخستین بار رسیدگی به اتهامات مرسی و 24 متهم دیگر اعم از وکیل، روزنامه نگار و افراد منتسب به جماعت اخوان المسلمین به اتهام «اهانت به دستگاه قضایی و کارکنان آن» را آغاز کرد.

دادستانی به این متهمان اتهاماتی از قبیل «اهانت و فحاشی به دستگاه قضایی در کانال های تلویزیونی، ایستگاه های رادیویی و سایت های اجتماعی» و به کار بردن عبارت هایی مبنی بر اهانت و تنفر از دادگاه ها و دستگاه قضایی را وارد کرده است.

دادگاه قاهره چندی پیش «محمد مرسی» را به اتهام جاسوسی و فرار از زندان به اعدام محکوم کرده بود. دادگاه قاهره همچنین «محمد مرسی» را به خاطر آنچه «قتل تظاهرات کنندگان در پرونده موسوم به «کاخ الاتحادیه»» نامیده به 20 سال زندان محکوم کرده است. رئیس جمهور برکنار شده مصر با اتهامات دیگری نیز مواجه است که روند رسیدگی به آنها همچنان ادامه دارد. دادگاه مصر در مقابل، حسنی مبارک، دیکتاتور مخلوع مصر و خانواده اش را تقریبا از تمام اتهامات تبرئه کرده است!