آرشیو یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۵
اخبار کشور
۲

اندیشکده آمریکایی:تحریم ها نتوانست کشتیرانی ایران را به گل بنشاند

اندیشکده آمریکایی در گزارشی تحلیلی تاکید کرد که کشتی های ایرانی با وجود تحریم ها به حرکت خود ادامه می دهند.

اندیشکده آمریکایی «دفاع از دموکراسی» در گزارشی تحت عنوان «آیا تحریم ها خطوط کشتیرانی ایران را به گل نشاندند» نوشته است: کشتی های ایرانی با وجود تحریم ها به حرکت خود ادامه می دهند.

در ادامه گزارش اندیشکده آمریکایی آمده است: ایران کشور مبلغ شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در حال استقرار مجدد ناوگان بزرگ تجاری خود در خطوط کشتیرانی جهانی است.

این اندیشکده می افزاید: تحریم های آمریکا کمتر موجب رعب و دلهره برای حرکت ناوگان دریایی تجاری جمهوری اسلامی ایران نه تنها در آمریکای لاتین بلکه در اروپای شرقی شده است.

به گزارش فارس، اندیشکده «دفاع از دموکراسی» با اشاره به نمونه ای از بی اثر بودن تحریم ها علیه خطوط کشتیرانی تجاری ایران با نام بردن از کشتی «آذرگون» نوشت: «کشتی باربری آذرگون را در نظر بگیرید که از سال 2008، به دلیل تعلق به ناوگان تجاری جمهوری اسلامی ایران در فهرست تحریم های وزارت خزانه داری ایالات متحده قرار گرفته است. پس از سال ها با بکارگیری روش های متعدد به منظور دور زدن تحریم ها از قبیل تغییر پرچم و نام کشتی، همچنین بکارگیری شرکت های پوششی به عنوان مالکان ثبتی، کشتی آذرگون سرانجام نه تنها دوباره تحت پرچم ایران قرار گرفت، بلکه با شتاب بیشتری فعالیت هایش را پیگیری می کند؛ به طوری که این کشتی سفرهای شجاعانه خارج از کشور را ادامه داده که می توان به سفر اخیر این کشتی تجاری به نزدیکترین متحد ایران در نیمکره غربی یعنی ونزوئلااشاره کرد.