آرشیو یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۵
اقتصادی
۴

معاون برنامه ریزی سازمان توسعه معادن اعلام کرد:ارائه تسهیلات 5 میلیون تومانی رایگان برای تحقیقات دانشجویی در بخش معدن

معاون برنامه ریزی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی از ارائه تسهیلات به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا برای انجام فعالیت های تحقیقاتی خبر داد.

به گزارش فارس، امیر خرمی شاد در یک همایش معدنی با بیان اینکه در شرکت های بزرگ معدنی حتی از مهندسین و محققین آن بنگاه تولیدی نیز استفاده مناسب نمی شود، اظهار داشت: سهم تولید کالابا فناوری های متوسط به بالادر کشور بسیار کم است که یک نقطه ضعف برای اقتصاد ایران محسوب می شود.

وی ادامه داد: بخش های دولتی، خصوصی، شبه دولتی و مراکز آموزشی و علمی باید تغییر رویه دهند و به سمت تولید کالاو خدمات با فناوری بالاو درآمدزایی بیشتر هدایت شوند.

خرمی شاد با بیان اینکه در سازمان توسعه معادن از اوایل سال 92 تا انتهای سال 93 تعدادی کارشناس ارشد و دکترا به مرکز تحقیقات و فرآوری مواد معدنی جهت انجام آزمایش ها و تحقیقات معدنی معرفی شدند افزود: دانشجویان فوق لیسانس و دکتر می توانند تا 5 میلیون تومان آزمایش معدنی به صورت رایگان در این مرکز انجام دهند و این آزمایش ها مورد تایید کارشناسان مرکز قرار گیرد.

وی توضیح داد: 246 پایان نامه به ارزش یک میلیارد و 273 میلیون تومان در این راستا اجرایی شده و در سال جدید نیز قرار است از نیمه دوم سال نیازهای بخش صنعت و بنگاه های تولیدی را در اختیار مراکز آموزشی قرار دهیم تا آنها بر روی این نیازهای بخش صنعت، پایان نامه یا پروژه انجام دهند.

معاون برنامه ریزی سازمان توسعه معادن تصریح کرد: به زودی جمع بندی مربوط به نیاز معادن و صنایع معدنی کشور به دانشگاه ها اعلام خواهد شد تا طرح های دانشجویی در قالب قرارداد در این زمینه اجرایی شود.

وی ادامه داد: در لایحه حمایت از تولید نیز شرایط مناسبی در این زمینه دیده شده است.