آرشیو دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۶
اخبار کشور
۱۰

سید حسن نصرالله:به آمریکا دل نبندید ایران دوست واقعی ملت ها است

به گزارش تسنیم، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت «عید مقاومت و آزادسازی» در شهر نبطیه در جنوب این کشور سخنرانی کرد.

وی در ابتدای سخنرانی خود با اشاره به پیروزی مقاومت در سال 2000 و فرار صهیونیست ها از جنوب لبنان گفت: این پیروزی و این جشن را لازم می دانم به تمام مسلمانان و مسیحیان و به ملت لبنان و تمام ملت های عربی و اسلامی تبریک بگویم‎. همچنین لازم می دانم در اینجا از تمام کسانی که در پیروزی مقاومت سهیم بودند از «امام موسی صدر» تا تمام رهبران و فرماندهان حزب الله تقدیر کنم‎. همچنین لازم می دانم از دوستان وفادارمان یعنی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه تقدیر و تشکر کنم‎.

«سید حسن نصرالله» در مورد واکنش در برابر تکفیری ها اعلام کرد: به تمام کسانی که سکوت اختیار کردند و امید بستند که داعش به آنها کمک کند، می گویم در کار خود بازنگری کنید، چرا که شما نخستین قربانیان داعش و النصره خواهید بود‎ و اولین این قربانیان، رهبران و نمایندگان جریان المستقبل هستند و همه پس از آن، قربانیان داعش و النصره خواهند بود...داعش از شهری به شهر دیگر و از سوریه به عراق آن هم زیر چشم ناظر ایالات متحده منتقل می شود و هر کس بخواهد در هر کجا بر آمریکا تکیه کند، نه تنها موصل باز نمی گردد، بلکه الرمادی هم سقوط می کند. عراقی هایی که در انتظار آمریکایی ها نبودند موفق شدند دیالی و بخش بزرگی از استان صلاح الدین را بازپس گیرند، و جلوی پیشروی داعش را بگیرند... راه حل این است که ملت های منطقه بر خود تکیه کنند و به توانایی های خود ایمان آورند و با یکدیگر همکاری کنند و به دنبال دوستان واقعی خود باشند تا به آنها کمک کنند که در راس این کشورها، ایران است‎ آنها نیرومندتر از اسرائیل و آمریکا نیستند و جنبش های مقاومت موفق شدند آمریکا را شکست دهند.

متن کامل سخنان دبیر کل حزب الله لبنان فردا منتشر می شود.