آرشیو دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۶
شهرستان ها
۷

گازرسانی به بیش از 93 درصد روستاهای همدان

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: هم اکنون از یک هزار و 82 روستای استان، تعداد 836 روستا شامل 93/8 درصد خانوارها از نعمت گاز برخوردارند و گازرسانی به 111 روستا نیز در دست اقدام است.

همدان- خبرنگار کیهان:محمدمهدی مهدوی اضافه کرد: 99/8 درصد خانوارهای شهری استان از گازرسانی برخوردارند.

وی ادامه داد: عدم پرداخت بدهی جایگاه های سی ان جی به شرکت گاز که متعلق به شهرداری هستند، در حالی روی می دهد که آنها از مردم پول نقد دریافت می کنند اما بدهی های خود را به دولت نمی پردازند.

مهدوی یادآور شد: سال گذشته گازرسانی به مساجد و مراکز مذهبی که الگوی بهینه را رعایت می کردند رایگان انجام شد اما مابقی این گونه مراکز، 19 میلیارد ریال به شرکت گاز استان بدهی دارند.

وی اظهار کرد: همدان از نظر وصول مطالبات از مشترکان گاز، در رده های پایین بین استان های کشور قرار دارد و این امر ما را به یک شرکت زیان ده تبدیل کرده است.

مهدوی خاطرنشان ساخت: به طوری که سال گذشته، برای اجرای طرح های عمرانی شرکت، مبلغ 840 میلیارد ریال از دو بانک استان تسهیلات گرفتیم که بازپرداخت آن یک هزار و 200 میلیارد ریال با سود 42 درصد است.

مهدوی اعلام کرد: تاکنون 210 میلیارد ریال اعتبار برای گازرسانی به پروژه های مسکن مهر استان هزینه شده و قرار بوده 140 میلیارد ریال آن برگشت داده شود که تاکنون برگشت چهارمیلیارد ریال محقق شده است.