آرشیو دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۶
شهرستان ها
۷

27 هزار مگاوات برق به ظرفیت کنونی انرژی کشور افزوده می شود

طبق مصوبه دولت، 20 هزار مگاوات برق از طریق نیروگاه های اتمی و 7 هزار مگاوات برق نیز از طریق نیروگاه های حرارتی کشور افزوده می شود.

کرج- خبرنگارکیهان:علیرضا احمد یزدی مدیر دفتر شرکت توانیر کشور در حاشیه همایش سالانه مدیریت مصرف برق ویژه صنایع استان البرز در گفت وگو با خبرنگار کیهان اظهار کرد: هم اکنون 270 هزار میلیون کیلووات ساعت میزان تولید برق کشور است. وی با اشاره به فعالیت یکصد نیروگاه با ظرفیت 73 هزار مگاوات برق در کشور گفت: امیدواریم با همکاری مردم تابستان امسال نیز هیچ مشکل خاموشی نداشته باشیم.

احمد یزدی تصریح کرد: اکنون متوسط رشد مصرف برق در کشور 5/5 درصد است که با ادامه این روند به واردکننده انرژی تبدیل خواهیم شد.

وی به افزایش انتشار گازهای گلخانه ای و آلاینده ها در اثر افزایش مصرف انرژی خبر داد و افزود: میزان انتشار گاز منوکسید کربن در جهان بیش از 30 هزار میلیون تن است که 550 میلیون تن آن سهم ایران است.

مدیر دفتر شرکت توانیر کشور بیان کرد: بیماری های سرطان، ام اس، بیماری های قلبی، ریوی و نارسایی در دوره جنینی از عواقب گسترش گازهای گلخانه ای است. احمد یزدی از مشترکین بزرگ خواست تا با استفاده از انرژی خورشیدی و نصب آن از 50 درصد هزینه یارانه فتو ولت ها برخوردار شوند.