آرشیو دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

معاون اسبق وزیر بهداشت:درمان تمام بیماری ها در کشور امکان پذیر است

معاون اسبق وزیر بهداشت با اشاره به لیست رقبای ایران در کسب مرجعیت علمی منطقه و دنیا؛ از درمان تمام بیماری ها در کشور خبر داد.

بهرام عین اللهی در گفت وگو با تسنیم گفت: هم اکنون تمام درمان ها در داخل ایران صورت می پذیرد و حتی برخی اتباع خارجی نیز برای دریافت خدمات سلامت به ایران سفر می کنند.

عین اللهی در زمینه نگرانی بیش از 4 هزار عضو هیئت علمی که در نامه ای به رئیس جمهور نسبت به افت علمی کشور هشدار دادند و اینکه آیا با روند کنونی تحقق دغدغه های رهبر معظم انقلاب در رسیدن به مرجعیت علمی ایران در منطقه و دنیا در زمان تعیین شده امکانپذیر خواهد بود، عنوان کرد: تحلیل و ارزشیابی این امر با مسئولان اجرایی است ولی در حوزه سلامت برای تحقق این مسئله باید شاخص های علوم پایه و بالین به همدیگر نزدیک تر شود وگرنه تحقق مرجعیت علمی ایران تحت شعاع قرار می گیرد.

وی درباره رقبای ایران برای کسب مرجعیت علمی منطقه و دنیا خاطرنشان کرد: برخی کشورهای اروپایی و آمریکا هم اکنون مرجع علمی هستند ولی در کشورهای در حال توسعه می توان به کره و ژاپن اشاره کرد که البته در منطقه نیز ترکیه بسیار تلاش می کند مرجعیت علمی منطقه را به دست آورد.