آرشیو دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۳۷
اجتماعی
۴
همایش

برگزاری همایش «چشم انداز حقوق کودک»

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، رئیس کنوانسیون مرجع ملی حقوق کودک، دیروز سخنران اصلی همایش سراسری «چشم انداز حقوق کودک در جمهوری اسلامی ایران» بود.

او با اشاره به اینکه سال گذشته در مرجع ملی حقوق کودک هدفی تعیین کردیم که امسال باید به حداقل آن دست پیدا کنیم، گفت: یک سامانه بانک اطلاعاتی تهیه شده که می خواهیم با استفاده از بانک های اطلاعاتی دیگر کسری اطلاعات مان را جبران کنیم تا بدانیم در حوزه خود چه مسئولیتی خواهیم داشت.

رئیس کنوانسیون مرجع ملی حقوق کودک در ایران اظهار داشت: کودکان را نباید مجازات کنیم چون آنها عصبی، پرخاشگر و جسور می شوند و عمل خود را تکرار می کنند، بلکه باید رفتار آنها را نادیده بگیریم تا ارشاد شوند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه مرجع ملی حقوق کودک با اشاره به وجود بیش از 22 میلیون شهروند زیر 18 سال در کشور، گفت: این میزان جمعیت بسیار بزرگ و تعیین کننده است و اگر بخواهیم به انسان، آینده کشور و سرمایه انسانی فکر کنیم ضروری ترین اقدام و عمل توجه به این بخش حساس اجتماعی است. معاون حقوقی قوه قضائیه نیز در این همایش با اظهار امیدواری مبنی بر اینکه هر چه زودتر لایحه حقوق کودک در مجلس تصویب شود، گفت: براساس لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در صورت ارتکاب جرم از سوی کودکان، سرپرست او بازخواست و مجازات می شود.

ذبیح الله خداییان افزود: لایحه حمایت از حقوق کودکان در دستور کار کمیسیون قضایی مجلس است که امیدواریم هر چه زودتر تصویب و تحول بسیار خوبی در حوزه کودک ایجاد شود.