آرشیو دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۶
صفحه آخر
۱۲

روسیه و چین برای فروپاشی امپراتوری آنگلوساکسون ها متحد می شوند

روزنامه روسی «وزگلاد» از قول یک کارشناس ارشد مسائل بین الملل نوشت: روسیه و چین برای تضعیف تدریجی و در نهایت فروپاشی امپراتوری آنگلوساکسون ها باهم متحد می شوند.

به گزارش فارس «پتر اوکوپوف» کارشناس روس در مسائل بین الملل در مصاحبه با روزنامه «وزگلاد» تاکید کرد که روسیه و چین با ایجاد ارتباط استراتژیک درصددند شالوده روابط خود را بیش از پیش محکم کنند.

به گفته وی مسکو و پکن متحدان نظامی نیستند، بلکه شریک هستند. این سطح از روابط، نه تنها مانع اجرای دیگر تعهدات دو کشور نمی شود، بلکه امکان مهار آنگلوساکسون ها را برای مسکو و پکن فراهم می کند. سال گذشته نیز نیروی دریایی چین و روسیه رزمایش مشترک خود را با حضور ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ در دریای مدیترانه برگزار کردند.

تحلیل گر روس در ادامه می گوید: «ماهیت استراتژی چین در امور بین الملل، تضعیف تدریجی امپراتوری آنگلوساکسون ها از طریق فشار اقتصادی، تجاری و مالی در نقاط کلیدی جهان است و در این مسیر تعامل با روسیه عنصری مهم به شمار می آید.»

به گفته این کارشناس چینی ها معتقدند واشنگتن در روند مهار پکن اشتباهات جدیدی مرتکب خواهد شد و آن ها از این اشتباهات به نفع خود استفاده خواهند کرد.