آرشیو دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۲۵۲
سیاست
۳
تاریکخانه

دخترا اینور، پسرا اونور

شهرام شهیدی

دبیر ستاد بزرگداشت هفته جوان شهرداری تهران در تشریح برنامه های شهرداری در این هفته گفت در میان مناطق شهرداری مناطق 2، 4، 5، 14، 15 و 20 بیشترین و مناطق 9 و 22 کمترین تعداد دختران را دارا هستند. حالادانستن این موضوع چه کمکی به ما می کند؟

موسیو شیطان: باعث می شود نیروی انتظامی با دانستن این موضوع نیروی گشت ارشاد کمتری بفرستد به مناطق 9 و 22 و وقت خودش را تلف نکند. در این مناطق چند تا ون هم کفایت می کند.

مادموازل ناتو: نشان می دهد محققان می توانند با تحقیق روی زندگی مردمان این مناطق پی ببرند چه عواملی در دختر زا یا پسر زا بودن والدین موثر است.

عمو حسام: احتمالاشهرداری باید تمهیدات بیشتری جهت دسترسی آسان تر و سریع تر به مناطق 2، 4، 5، 14، 15 و 20 مهیا کند. مثلاخطوط مترو ر ا بیشتر ببرد آن سمت یا اتوبوس های شرکت واحد را در خطوط این مناطق بیشتر کند. یا حتی تاکسی ها را بیشتر کند. چرا؟ چون از این به بعد شاهد هجوم پسران محله های دیگر به این مناطق می شود. اصلااین یک اصل فیزیکی است. هر چیزی از محل تراز بالاتر سرریز می شود به محلی با تراز پایین تر.

خانم باجی: خب چه خوب این تردد شهری باعث افزایش تعداد آشنایی ها و ازدواج می شود و جمعیت دیگر پیر نمی شود.

مهاراجه: خانم باجی جان من ترسو کرتاهه. اصلاخوشبین نهی نهی. دعواهای ناموسی و قشون کشی های محله ای افزایش کرتاهه. من توصیه کرتاهه پلیس بیشتر بوداهه تا درگیری کمتر و کمتر کرتاهه.

خوزه: موچاس گراسیاس سینیور قالیباف. وری وری گود شهردارینو.

موسیو شیطان: شما با این زبان خاص و بی دیلماجی لازم نیست چیزی بگویی. بنده از قول خوزه عرض می کنم که لازم است اصلاشهرداری تدارکی ببیند که خانواده های بی دختر در یک منطقه شهرداری سکنی گزینند و خانوارهای بی پسرم در مناطق دیگری که این طرح زیبا، جادار و مطمئن تفکیک جنسیتی اصلامثل خورشت فسنجان جا بیفتد. این طوری هزینه گشت ارشاد و اینها هم می آید پایین و دیگر کسی هم به نحوه برخوردشان اعترض نمی کند. باید مسائل ریشه ای حل شود ببم جان. کم الکی نیست که!