آرشیو دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۳۷
فرهنگ و هنر
۲۳

طنین «ظریف دوستت داریم» در شب آهنگسازان ایرانی

ارکستر سمفونیک «البرز» در شب «دوم خرداد»، به یاد «سوم خرداد» خواند

ارکستر سمفونیک «البرز» به رهبری سهراب کاشف در نخستین برنامه «شب آهنگسازان ایرانی» یاد و خاطره دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس را در حضور وزیر امور خارجه گرامی داشت. در این کنسرت که شنبه شب دوم خرداد ماه در مرکز همایش های برج میلاد با حضور تعداد زیادی از تماشاگران، هنرمندان، وزیر امور خارجه کشورمان و معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد رهبری ارکستر را سهراب کاشف برعهده داشت. مجموعه ارکستر البرز که با حمایت بخش خصوصی برگزار شد در قالب برنامه «شب آهنگسازان ایرانی» ضمن اجرای چند قطعه کلاسیک در بخش اول، قطعاتی ساخته شده توسط هوشنگ کامکار آهنگساز پیشکسوت موسیقی ایرانی را با مضامین حماسی اجرا کردند. «اور تور کارمن» ساخته ژرژ بیزه، «شبی بر فراز کوه سنگی» ساخته مودست پتروویچ موسورگسکی، «فنلاند» ساخته ژان سیبلیوس و آریو کنسرتینو برای سنتور ساخته هوشنگ کامکار قطعاتی بودند که در بخش اول کنسرت اجرا شدند.

در بخش دوم نیز قطعات «کجایید ای شهیدان خدایی» به خوانندگی بیژن کامکار، «انفال»، «پوئم سمفونی خرمشهر» و «در گلستانه» برای مخاطبان اجرا شد.

قبل از شروع برنامه اصلی که به تهیه کنندگی سید محمد حسین مقدس تفرشی برگزار شد کلیپی از هوشنگ کامکار پیرامون این کنسرت موسیقایی پخش شد.

قبل از پخش این فیلم، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به همراه علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد سالن اجرا شدند. حضور وزیر امور خارجه کشورمان به قدری با استقبال مخاطبان مواجه شد که آنها تا دقایقی با سر دادن شعار «ظریف دوستت داریم» کاملا از حال و هوای برنامه بیرون آمده بودند.

هوشنگ کامکار در بخش هایی از این کلیپ ضمن تقدیر از برگزارکنندگان مجموعه برنامه های «شب آهنگسازان ایرانی» گفت: چنین فعالیت هایی بسیار ارزشمند است و می تواند به عنوان یک یادگاری برای هنرمندان موسیقی این سرزمین باقی بماند. کامکار در بخش پایانی صحبت های خود در این فیلم چند دقیقه ای گفت: امشب شب بسیار فراموش نشدنی برای من است به همین جهت دوست دارم این اجرا را با تمام وجود به استادی که باعث پیشرفت من در موسیقی شد تقدیم کنم. اجرای امشب را با افتخار به حسین دهلوی تقدیم می کنم که نکات بسیار زیادی را در موسیقی به من آموخت. احمد پژمان، لوریس چکناوریان، داود گنجه ای، کامبیز روشن روان، محمد سریر، حمیدرضا نوربخش، پیروز ارجمند، اردشیر کامکار، پشنگ کامکار و تعدادی دیگر از هنرمندان از جمله میهمانان ویژه کنسرت ارکستر البرز بودند.