آرشیو دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۳۷
ایران زمین
۱۴

رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی ساوه

مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی ساوه در دیدار مسئولان این شهرستان و دست اندرکاران این واحدها با «محمود زمانی قمی» استاندار استان مرکزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار استان مرکزی در این نشست با اشاره به اینکه اعتماد به بخش خصوصی رکن مهم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و اصلاح ساختار بیمار اقتصاد جامعه است، افزود: اعتماد سازی بین بخش خصوصی و دولتی نقش موثری در توسعه تولیدات داخلی و کاهش واردات دارد و تجارت هدفمند را تقویت می کند.

وی ادامه داد: استان مرکزی با تولید 24 درصد از بنزین کشور و وجود صنایع مادر تخصصی از استان های تاثیرگذار است که در پیشرفت کشور نقش بسزایی دارد و باید با برنامه ریزی، ظرفیت های بالقوه متعدد آن را به فعلیت رساند.

زمانی قمی عنوان کرد: شهرستان ساوه با استقرار بزرگترین شهرک صنعتی کشور و توان بالای فنی مهندسی و زیرساخت های غنی صنعتی از ارکان مهم اقتصادی استان مرکزی محسوب می شود و باید جایگاه آن در سایه مدیریت کارآمد و انگیزه گرا بارور شود. در شهرستان ساوه و زرندیه مشکل سرمایه گذاری وجود ندارد بلکه مشکل اصلی، نبود زیرساخت های لازم است که باید مورد توجه قرار گیرد. برخی از مشکلات صنایع این شهرستان ها در حیطه استان و برخی دیگر در سطح ملی است که تلاش برای رفع آنها با جدیت دنبال می شود.

استاندار استان مرکزی افزود: مسئولان استان باید پس از هر سفر استانی یک روز را برای پیگیری مصوبات سفر معین و نتیجه کار را به فرمانداران شهرستان ها اعلام کنند و همه ظرفیت ها را برای سرعت بخشی به تحقق مصوبات به کار گیرند.

«محمد بهاروند» فرماندار ساوه نیز در این نشست گفت: تامین زیرساخت های لازم می تواند کمک موثری برای افزایش کارآفرینی، اشتغال و سرمایه گذاری در این شهرستان باشد. شهرستان ساوه با دارا بودن 500 واحد صنعتی، بخش عمده ای از نیازهای کشور را تامین می کند.