آرشیو دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۴۹۰
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

وقتی میزها هم هوشمند می شوند

در عصر فناوری، میزها نیز هوشمند می شوند تا بتوانند بیش از پیش به سلامت کاربرانشان بپردازند و سلامتی آنها را تضمین کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، میز هوشمندی با نام Autonomous Desk تولید شده که در هر دو حالت ایستاده یا نشسته قابل استفاده است و در صورتی که کاربر زمان زیادی را پشت میز بنشیند یا بایستد به وی هشدار می دهد تا موقعیت خود را تغییر دهد.

از قابلیت های این میز می توان ویژگی هایی مانند داشتن درگاه شارژ، تنظیم ارتفاع میز، تنظیم قرارهای ملاقات، پخش موسیقی، اعلام دمای هوا و کنترل دمای اتاق و... را نام برد.

از دیگر قابلیت های این میز می توان به سنجش سلامت کاربران یا ارائه تمرین های ورزشی اشاره کرد. این میز هوشمند برنامه های تناسب اندامی را نیز به کاربرانش ارائه می کند تا به دلیل زیاد نشستن یا اضافه وزن با مشکلات سلامتی مواجه

نشوند.

برنامه ای برای کنترل وبگردی کودکان

والدین با برنامه به خصوصی می توانند وبگردی یا فعالیت های فرزندانشان را در شبکه ها یا وب سایت های اجتماعی رصد کنند و تحت کنترل داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در دهه های اخیر، تبلت، اسمارت فون و لپ تاپ ها نه تنها تبدیل به جزئی جداناپذیر از زندگی انسان ها شده اند، بلکه زندگی کودکان را نیز تحت تاثیر قرار داده اند. اما استفاده از گجت های فناوری می توانند با تهدیدات جدی برای کودکان همراه باشند به همین دلیل توجه، مراقبت و کنترل والدین را می طلبد.

اپلیکیشنی با نام Safe Browsing Parental Control برای کنترل وب گردی کودکان عرضه شده که به والدین آنها اجازه می دهد محیط اینترنت را برای فرزندانشان امن تر کرده و آنها را از سایت هایی که مناسب نیستند، دور نگه دارند.

زیرا کودکان به دلیل عدم آگاهی گاهی وارد سایت هایی می شوند که تاثیرات مخربی بر روح و جسم آنها دارد. والدین با نصب این اپلیکیشن روی اسمارت فون یا تبلت کودکانشان می توانند به صورت غیرمستقیم فعالیت فرزندانشان را کنترل کنند.

این برنامه حاوی فیلترینگ ده ها سایت نامناسب برای کودکان است و البته والدین نیز می توانند سایت های دیگری را به صورت شخصی و دستی به این برنامه اضافه کنند تا سایت های مذکور هم مسدود شوند. والدین پس از نصب این برنامه روی اسمارت فون یا تبلت های کودکانشان می توانند با خیالی آسوده گجت ها را در اختیار فرزندانشان قرار دهند.