آرشیو دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۳۷
بین الملل
۲۰

پیشروی نیروهای مردمی یمن در مارب

نیروهای مردمی یمن در جدیدترین عملیات خود علیه متجاوزان سعودی موفق شدند ضمن پیشروی در مارب و شبوه پایگاه های نظامی سعودی را در استان جازان تحت کنترل درآورند. منابع محلی همچنین یک هواپیمای جنگی ارتش عربستان را در منطقه بنی حارث در شمال صنعا سرنگون کردند. این در حالی است که انصارالله همزمان به گفت و گوهای دیپلماتیک خود درعمان نیز ادامه می دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی نبا، منابع یمنی از کشته شدن دو افسر عربستان در حمله ارتش یمن و کمیته های مردمی به یک مقر نظامی در بین دو منطقه مرزی طخیه و علب در نجران عربستان خبر دادند. ارتش یمن و کمیته های مردمی همچنین موفق شدند، مقر نظامی المعزاب عربستان در استان جیزان در جنوب غرب این کشور را به تصرف خود درآورند.

این رویداد یک روز پس از تسلط یافتن نیروهای مردمی یمن بر برج نظامی راهبردی الردیف در عربستان رخ داد. نیروهای یمنی با حمایت عشایر منطقه مرزی در شمال این کشور با بیش از 60 موشک زمین به زمین و آتش سنگین توپخانه مواضع نظامیان عربستان را در هم کوبیدند.

سفر هیات انصارالله به مسقط

یک هیات جنبش انصارالله وارد مسقط می شود تا با مقامات عمانی در خصوص حل و فصل بحران یمن گفت وگو کند. به گزارش ایسنا به نقل از الشرق الاوسط، محمد ابوسلام سخنگوی جنبش انصارالله ریاست این هیات را برعهده دارد و بنا به دعوت مسقط برای بررسی راه های حل بحران و جنگ به پا شده علیه یمن راهی عمان شده اند.