آرشیو دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۵۹۳۷
بین الملل
۲۰

گزیده اخبار

«غزه کوچک»؛ سلاح جدید اسرائیل علیه حماس

رژیم صهیونیستی با ایجاد مدلی سه بعدی از نوار غزه در یک پایگاه آموزشی تلاش کرده با شبیه سازی نوار غزه، سربازان خود را برای مقابله با هرگونه حملات نظامی در آینده آماده کند. اندازه این مدل مینیاتوری- آموزشی که از آن با عنوان «غزه کوچک» یاد می شود 50 مترمربع بوده و شامل تمامی شهرک ها و روستاهای نزدیک به دیوار امنیتی و شهرهای مرکزی نوار غزه است.

رهبران ترک و یونانی قبرس در کافی شاپ

رهبران دو قبرس در راستای نشان دادن همبستگی در دو طرف خط مرزی با یکدیگر دیدار کرده و پس از نوشیدن قهوه متعهد شدند که به مذاکرات اتحاد مجدد ادامه دهند. نیکوس آناستازیادس و مصطفی آکینچی رهبران قبرس یونانی و ترک نشین به اتفاق یکدیگر به کافی شاپی در نیکوزیا رفتند و وعده دادند به مذاکرات اتحاد مجدد تحت حمایت سازمان ملل به صورت کامل متعهد باشند.

رئیس جمهوری آلمان در فهرست ترور داعش

مقام های سوئیسی در گزارشی درباره گروه تروریستی داعش اعلام کردند، این گروه قصد ترور یواخیم گاوک، رئیس جمهوری آلمان را داشته است. اسامه میم 27 ساله مظنون به همکاری با داعش است که اعتراف کرده با استفاده از مواد انفجاری و گازهای سمی قصد اجرای حملات تروریستی را داشته است و هدف اصلی وی گاوک بوده است.

امریکا سامانه دفاعی به ترکیه می دهد

وزارت خارجه امریکا با فروش 310 میلیون دلار تسلیحات به ترکیه شامل سامانه های موشکی کنترل از راه دور و قطعات یدکی تجهیزات نظامی موافقت کرد. به گزارش پایگاه خبری ملیت، در گزارشی که آژانس همکاری های امنیتی دفاعی امریکا به کنگره این کشور فرستاده، آمده است 15 سامانه دفاعی «ام کی 15 فالانکس»ترکیه نوسازی و چهار سامانه «ام کی 15 فالانکس سی آی دبلیو اس بی» به این کشور فروخته خواهد شد.

برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در لهستان

مردم لهستان برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به پای صندوق های رای رفتند. دور دوم انتخابات سنجش میزان رضایت مردم از هشت سال ریاست جمهوری کومورفسکی و متحدان آن در حزب «پلتفورم مدنی» است.

ترور رهبر اپوزیسیون بروندی به ضرب گلوله

در تازه ترین ناآرامی ها و خشونت های بروندی «زدی فروزی» رهبر حزب اپوزیسیون «اتحاد برای صلح و توسعه» تحت حفاظت پلیس پیاده به سمت خانه خود در منطقه آنگاگارا در بوجومبورا در حرکت بود که مورد تیراندازی قرار گرفت و کشته شد.