آرشیو دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۲۵۲
هنر و ادبیات
۱۰

سرخط خبرها

مهر: رقابت موسیقایی «یورو ویژن» با انتخاب سوئد به کار خود خاتمه داد.

مهر: به نقل از هفته نامه امریکایی ورایتی، شصتمین سالگرد تاسیس دیزنی لند با سه برنامه ویژه که از روز جمعه در اقامتگاه دیزنی لند آغاز شد، پس از 24 ساعت به پایان رسید.

مهر: رضا گوران، نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به آماده سازی نمایش «سه خواهر» به شیوه ای متفاوت و با هنرجویان کارگاه های بازیگری عنوان کرد: نمایش «مده آ» را نیز آذر و دی در ایرانشهر به صحنه خواهد برد. وی گفت: قرار است بهمن و اسفند نمایش «سه خواهر» را با حضور هنرجویان کارگاه های بازیگری که در موسسه کارنامه، کارگاه آزاد بازیگری امین تارخ و کارگاه بازیگری رودکی برگزار کرده ام به صحنه ببرم

فارس: کامران پارسی نژاد، دبیر سیزدهمین جشنواره «قلم زرین» از نهایی شدن اسامی نامزدهای این دوره تا نیمه خرداد ماه خبرداد.

ایسنا: محمدعلی باشه آهنگر ماجرای 175 غواص جنگ را اتفاقی کم نظیر در تمام دنیا دانست اما در عین حال از محدویت های ساخت فیلم درباره چنین موضوعاتی ابراز تاسف کرد.

ایسنا: در جدیدترین جلسه شورای صنفی نمایش، قرارداد سه فیلم «دریاکنار»، «گینس» و «عشق و جنون» ثبت شد و نمایندگان صنوف در شورا نیز معرفی شدند.

ایسنا: «خرده ریز خاطرات» شعر و صدای حافظ موسوی، به عنوان نخستین لوح فشرده از سری «شعر و صدای شاعر» منتشر می شود. این لوح که گزیده ای از شعرهای حافظ موسوی همراه با موسیقی الگار، گارایف و اشنیتکه است، مجوز انتشار گرفته و به زودی توزیع خواهد شد.

دومین نشست از سلسله سخنرانی های میان رشته ای با عنوان «تحلیل گفتمان انتقادی» با سخنرانی دکتر امیر علی نجومیان در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در ساعت 15 چهارشنبه 6 خردادماه برگزار خواهد شد.

مهر: رمان نوجوان «خانه ای در تاریکی» نوشته سیامک گلشیری توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شد.