آرشیو سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۸۳۹۰
ورزش
۱۱

اثبات شایستگی نفت با شکست دوباره الاهلی

سید رحیم منفرد

نفت فردا با شکست الاهلی یک بار دیگر شایستگی خود را اثبات می کند. پرونده یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در حالی فردا با انجام چهار دیدار و مشخص شدن چهره هشت تیم صعود کننده به یک چهارم نهایی بسته می شود که نفت یکی از دو نماینده ایران از شانس بالایی برای راهیابی به مرحله بعد برخوردار است.

کمتر کسی تصور می کرد منصوریان که اولین حضور در لیگ حذفی، برتر و لیگ آسیا را به عنوان مربی تجربه می کند بتواند در هر 3 جام مدعی باشد اما این مربی جوان با تیمی جوان تا آستانه قهرمانی لیگ برتر پیش رفت و اگر اتفاقات دقایق پایانی در تبریز رخ نمی داد جام قهرمانی را به خانه می برد.

نفت که در فینال جام حذفی 11 خرداد میزبان ذوب آهن است در لیگ قهرمانان آسیا هم خوش درخشید.

نفت در دیدار رفت که از حمایت 15 هزار تماشاگر به وجد آمده بود در رویارویی با الاهلی با ارائه یک بازی تهاجمی در حالی با یک گل پیروز شد که می توانست کار را در تهران تمام کند. اگر مهاجمان نفت قدر موقعیت های صد در صدی را می دانستند، با دقت بیشتر در زدن ضربات نهایی صعود تیمشان را در تهران قطعی می کردند اما فرصت ها را غنیمت نشمردند تا در بازی فردا با اما و اگرها مواجه شوند.

الاهلی میزبان نفت در مرحله گروهی بدون شکست و با 12 امتیاز در جمع 32 تیم در رده چهارم قرار گرفت و نفت با 8 امتیاز تا رده 18 پایین آمده اما حکایت بازی های حذفی متفاوت است.

شاگردان منصوریان برای راهیابی به یک چهارم نهایی تنها به یک تساوی نیاز دارند و منصوریان همانگونه که توانست در تهران با تاکتیک هجومی الاهلی را خلع سلاح کند قادر است در دیدار برگشت هم با تغییر تاکتیک و دفاع منطقی به نتیجه مطلوب برسد.گرچه نباید الاهلی را دست کم گرفت و عواملی چون میزبانی، حمایت تماشاگران و احتمال مسائل داوری و از سوی دیگر تجربه حرفه ای این تیم، می تواند میزبان را به نتیجه دلخواه رهنمون کند اما نفت بارها نشان داده که با دریافت گل شیرازه اش از هم نمی پاشد و قادر به جبران است و این را در دیدار با الشباب و تراکتورسازی اثبات کرده و حتی با دریافت گل احتمالی هم می تواند تا پایان بازی انسجام خود را حفظ کند.