آرشیو چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۳۱۰
دیپلماسی
۱۵

خبر

شورایی برای تدوین دستورالعمل مذاکرات

ایسنا: عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای، در برنامه شبکه دو گفت: دیپلمات ها دقیقا مطابق دستورالعمل ها رفتار می کنند و چارچوب ها برای مذاکره کنندگان تعریف می شود و در بحث هسته ای که موضوع امنیت ملی ماست، چارچوب و خطوط قرمز وجود دارد و توسط رهبری تعیین می شوند. شورایی برای تدوین دستورالعمل ها وجود دارد که توسط رئیس جمهور تعیین می شود. او افزود: پروتکل الحاقی جزء خطوط قرمز ما در مذاکرات نبوده و از همان ابتدا به ما اجازه داده شد تا درباره پذیرش آن گفت وگو شود. البته ممکن است خطوط قرمز در روند مذاکرات جابه جا شود اما هنوز دراین باره تغییری صورت نگرفته است. اگر ان شاءالله توافقی در کار باشد، اجرای پروتکل الحاقی چه داوطلبانه و چه قطعی، منوط به طی روند قانونی در مجلس است.

احضار کاردار سعودی به وزارت خارجه

شرق: روز گذشته وزیرخارجه ایران در سفری یک روزه به عمان، با «یوسف بن علوی» همتای عمانی خود، دیدار کرد. «ظریف» در این دیدار از تداوم حملات هوایی به یمن ابراز نگرانی کرد. ظریف عصر دیروز برای شرکت در اجلاس وزاری خارجه سازمان همکاری های اسلامی، عمان را به مقصد کویت ترک کرد. در همین حال شامگاه دوشنبه، کاردار سفارت عربستان در تهران بابت اصابت دو راکت شلیک شده ازهواپیماهای ائتلاف تحت رهبری عربستان، به نزدیکی سفارت ایران در «صنعا» به وزارت خارجه فراخوانده شد.

تحویل اس- 300 در اولین فرصت ممکن

ایرنا: حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امورخارجه ایران، از موفقیت مذاکرات با مسکو درباره روند تحویل سامانه دفاع هوایی اس- 300 در اولین فرصت ممکن خبر داد. امیرعبداللهیان گفت: حل کامل مسئله تحویل مجموعه های اس-300 به ایران به طول نمی انجامد و تحویل این تسلیحات در اولین فرصت ممکن انجام می گیرد. معاون وزیر امور خارجه ایران عصر دوشنبه درباره مذاکرات با طرف روسی در مورد اس-300 گفت همه چیز به خوبی پیش رفت.