آرشیو چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۳۱۰
سیاست
۷

منهای پایتخت

دیدار سفیر آلمان با استاندار خراسان رضوی

تسنیم- مشهد: میکائیل بارون فون اونگرن، سفیر آلمان در ایران، گفت: آلمان بزرگ ترین شریک اقتصادی اروپایی ایران است. او در دیدار با استاندار خراسان رضوی، با بیان اینکه ایران از ظرفیت های بالایی در زمینه اقتصاد و صنعت برخوردار است، گفت: کشور آلمان فعالیت های ایران را در این زمینه ها کاملامورد بررسی قرار می دهد، استان خراسان رضوی نیز از ظرفیت های بسیار بالایی بهره می برد. سفیر آلمان در ایران گفت: با وجود تحریم ها، آلمان یکی از مهم ترین صادرکنندگان به ایران و همچنین بزرگ ترین شریک اروپایی این کشور است که رفع تحریم ها، به گسترش این روابط کمک می کند.

ازدواج در بوشهر 23 درصد افزایش یافت

تسنیم- بوشهر: کیومرث صالحی نیا، مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، گفت: 910 واقعه ازدواج در استان بوشهر در فروردین ماه امسال به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 22،97درصد افزایش یافته است. او با بیان اینکه دفاتر پیشخوان در استان بوشهر خدمات سجلی به مردم ارائه می دهند، افزود: علاوه بر دفاتر پیشخوان، ایستگاه های صدور کارت شناسایی هوشمند ملی نیز فعال هستند. صالحی نیا با اشاره به اینکه میانگین سنی زوج و زوجه بین 23 تا 32 سال ثبت شده، افزود: بیشترین ازدواج در میان مردان گروه سنی 25 تا 29 سال و زنان با گروه سنی 20 تا 24ساله به وقوع پیوسته است.

افزایش 17 درصدی کشف سرقت در خرم آباد

فارس-خرم آباد: حسین نجفی، فرمانده انتظامی خرم آباد، از کشف 283 فقره انواع سرقت و افزایش 17درصدی کشفیات در این زمینه طی اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد. او افزود: ماموران انتظامی این شهرستان با اجرای طرح های متعدد انتظامی در اردیبهشت ماه سال جاری موفق شدند، 71 سارق را که در امر انواع سرقت فعالیت داشتند، شناسایی و دستگیر کنند. او ادامه داد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، در مجموع با افزایش 17درصدی کشف سرقت روبه رو بوده ایم.