آرشیو چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۳۱۰
حوادث
۹

پنج قاره

38 سالمند در آتش سوختند

شینهوا: 38 سالمند در آتش سوزی مهیب در چین در آتش سوختند. همچنین دو نفر از مصدومان این حادثه در بیمارستان بستری شدند و حال آنها وخیم است. تصاویری که از این آتش سوزی روی اینترنت قرار داده شده، نشان می دهد دود غلیظ سیاه رنگی از ساختمان آسایشگاه به هوا بلند شده است.

گردباد قربانی گرفت

شینهوا: مقامات محلی مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک، اعلام کردند: وقوع توفان و گردباد شدید در این منطقه به کشته شدن دست کم 13 نفر انجامید. همچنین در این حادثه 88 نفر به شدت مجروح شدند و یک نوزاد نیز ناپدید شده است. همچنین مقامات محلی مکزیکوسیتی اظهار کردند ارزیابی های اولیه از خسارت های توفان حاکی از آن است که 300 خانه تخریب و تقریبا به هزارو 500 خانه دیگر نیز خسارت وارد شده است. وزش شدید باد به واژگونی خودروها، کنده شدن سقف ساختمان ها، شکسته شدن تنه درختان و تیرهای برق منجر شده است.

9کشته و 34زخمی در تیراندازی های شیکاگو

ان بی سی شیکاگو: خشونت های مسلحانه بار دیگر در آمریکا قربانی گرفت و در تعطیلات موسوم به «یادبود» دست کم 9 نفر کشته و 34 نفر دیگر زخمی شدند. دختری چهارساله یکی از این قربانیان است که روز جمعه گذشته از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت. پسری 17ساله و دختری 15ساله نیز در همان حادثه مجروح شدند. حادثه دیگر، روز شنبه برای مردی 34ساله اتفاق افتاد که هنگام نشستن روی ایوان هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. لحظات کوتاهی بعد مردی 20ساله با شلیک چند گلوله کشته شد. این جنایت ها تا آنجا ادامه یافت که درمجموع تعداد تلفات به 9 و شمار زخمی ها به 34 نفر رسید. خشونت های مسلحانه به ویژه در سال های اخیر، به یکی از دغدغه های بزرگ مسئولان آمریکا تبدیل شده است.