آرشیو پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۴۹۳
بورس کالا
۱۴

مدیرکالایی کارگزاری پارس ایده بنیان: عقب نشینی خریداران در تالار محصولات پتروشیمی

افت قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی و نگرانی از ادامه دار شدن این روند در بازار داخل، سبب شده تا معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران در آرامش کامل انجام شود.

پریسا شوکتی، مدیرکالایی کارگزاری پارس ایده بنیان با بیان مطلب فوق به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: روند افت قیمت محصولات پتروشیمی در بازار جهانی سبب شده تا خریداران برای انجام مبادلات تردید داشته باشند. در همین حال در معاملات اخیر رینگ محصولات پتروشیمی، بخش زیادی از گریدهای متفاوت پی وی سی ها، پلی اتیلن های سنگین فیلم، پلی اتیلن های سنگین بادی و تزریقی و حتی پلی اتیلن های سبک فیلم و پلی اتیلن های ترفتالات وارد سیستم مچینگ شده و مشتری نداشتند.

مدیرکالایی کارگزاری پارس ایده بنیان با اشاره به حجم اندک سفارش ها در رینگ پتروشیمی می گوید: اکثر محصولات پتروشیمی در هفته جاری با عدم استقبال معامله گران روبه رو شده و به این ترتیب حجم خریدها نسبت به هفته های گذشته کاهش یافته است.

وی در ادامه خاطر نشان می کند: در بازار محصولات پتروشیمی همچنان پلی اتیلن سنگین «ایکس تری» امیرکبیر بیش از محصولات دیگر مورد توجه قرار دارد؛ با توجه به قرار داشتن در فصل مصرف این کالا، بیشتر معامله گران به خرید آن توجه دارند، از سوی دیگر نبود پتروشیمی امیرکبیر در میان عرضه کننده ها هم باعث شده تا معامله گران بیش از گذشته نگران کمبود این کالادر بازار باشند، از این رو ترجیح می دهند به هر ترتیبی شده این محصول را به دست بیاورند.

اما محصولات دیگر با مبادلات اندک همراه هستند و از این رو بازار محصولات پتروشیمی در حال حاضر آرامش را تجربه می کند.