آرشیو پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۴۹۳
بازار دیجیتال
۲۶

محصولات تازه گوگل و هوآوی برای علاقه مندان به اینترنت اشیا

درحالی که گوگل از پلت فرم Brillo برای تسهیل استفاده از خدمات و محصولات مرتبط با اینترنت اشیا رونمایی کرده، شرکت چینی هوآوی هم پلت فرمی به نام LiteOS با هدفی مشابه عرضه کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، این سیستم عامل های ساده و سبک روی سخت افزارهای مرتبط با محصولات اینترنت اشیا قابل نصب هستند و استفاده از آنها را تسهیل می کنند. LiteOS هوآوی در واقع یک سیستم عامل سبک است که در قالب طرح کلان این شرکت در ارتباط با اینترنت اشیا موسوم به

(Agile Internet of Things (IoT طراحی شده و حاوی یک gateway اینترنت اشیا و سیستم کنترلی است. Brillo سیستم عامل رقیب گوگل که هنوز از آن رونمایی نشده بین 32 تا 64 مگابایت حافظه اشغال می کند و روی دستگاه های کوچک و کم مصرف هم قابل نصب است.

به غیر از این دو شرکت ARM هم سال گذشته سیستم عامل mbed را برای دنیای اینترنت اشیا عرضه کرد و مایکروسافت هم اعلام کرده که نسخه ای از ویندوز 10 را به طور اختصاصی برای اینترنت اشیا طراحی می کند که روی محصولاتی مانند خودپردازهای بانکی، روبات های صنعتی و... قابل نصب خواهد بود.

بررسی ها نشان می دهد تا سال 2020 بیش از 50 میلیارد وسیله در سراسر جهان اعم از لوازم خانگی، خودروها، سیستم های صنعتی و... به اینترنت متصل خواهند شد و تعداد ارتباطات برقرار شده بین این دستگاه ها تا سال 2025 از مرز 100 میلیارد واحد خواهد گذشت. در این سال هر ساعت تنها 2 میلیون حسگر جدید نصب شده و به کار گرفته می شوند.