آرشیو پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۳۱۱
هنر
۱۴

با تمرکز بر عکاسی و کاریکاتور شعبه دوم گالری راه ابریشم آغاز به کار کرد

شرق:نزدیک به یک هفته از افتتاح دومین شعبه گالری راه ابریشم می گذرد. شعبه اول این گالری که در فرمانیه قرار دارد، به عنوان یک گالری تخصصی در زمینه عکس فعالیت کرده و با افتتاح دومین شعبه در مقابل پارک لاله، فعالیت های این گالری در بخش دیگری از شهر ادامه پیدا کرده است.

آناهیتا قبائیان، مدیر گالری راه ابریشم، در مورد اینکه دومین شعبه هم قرار است به صورت تخصصی تنها در یک زمینه فعالیت کند یا شاخه های دیگر هنرهای تجسمی مانند نقاشی، مجسمه و... را تحت پوشش قرار خواهد داد، به «شرق» گفت: «طی این سال ها تلاش کردم روی یک کار و حوزه متمرکز شوم که بیشتر در زمینه عکس بود، اما مدتی است به دلیل علاقه ای که به کارهای بزرگمهر حسین پور دارم، فکر کردم می توان کاریکاتور را هم در کنار عکس معرفی کرد. فعالیت راه ابریشم در این 14 سال متفاوت بوده و روی موضوعی مانند عکس تمرکز پیدا کرده، اما از این پس سعی مان این است که به کاریکاتور هم توجه کنیم. اتاقی هم برای نمایش ویدئوآرت در گالری جدید آماده کرده ایم».

قبائیان ادامه داد: «همیشه دنبال استعدادهای جدید بوده ایم. هدفمان نشان دادن آثاری است که بر فرهنگ و جامعه تاثیرگذار باشند. درواقع موضوع مالی در مرحله بعدی اولویت هایمان قرار داشته است. هدف ما این بوده که عکاسی ایران را در خارج از کشور جا بیندازیم و گالری راه ابریشم را به عنوان گالری ای که معرف عکس ایران است، به دیگر فرهنگ ها معرفی کنیم. فکر می کنم فعالیت هایمان در این زمینه موفق بوده و توانسته ایم دیگران را با عکاسان ایرانی آشنا کنیم».اولین نمایشگاه گالری راه ابریشم با آثار استیج فوتوگرافی «اندر احوالات من؛ ملقب به تاجبخش» از تهمینه منزوی درحال برگزاری است. همچنین از روز پنجشنبه، هفتم خرداد هم دومین نمایشگاه این گالری با آثاری از بزرگمهر حسین پور برپا می شود. در این نمایشگاه تعدادی از دسن های مطبوعاتی او که در مطبوعات منتشر شده، انیمیشن ها، تابلو هفتادودوملت و بخشی از نقاشی های مجموعه قاجار و تهران او به نمایش گذاشته می شود.

شعبه جدید گالری راه ابریشم در بنایی 40 ساله در بلوار کشاورز، روبه روی پارک لاله، ساختمان تکنو آجر، پلاک 210 قرار دارد.