آرشیو پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۹
سیاسی
۲

سیدحسن خمینی:همه در مقابل تهدیدات خارجی یکصدا هستند

نوه امام راحل با بیان این که غربی ها و ارتجاع منطقه می دانند که مردم ایران پای اصل انقلاب و تمامیت ارضی خود ایستاده اند، افزود: مردم و دولتمردان ما از هر جناح و تفکری در مقابل تهدیدات خارجی یکدل و یکصدا هستند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت امام راحل و جمعی از مقامات سیاسی دینی اقلیت های مذهبی کشور با بیان این که برخی اختلاف سلیقه ها و دیدگاه ها شرط تکامل ماست و ما از ابتدای انقلاب شاهد دست به دست شدن دولت ها بوده ایم، گفت: با این حال روزی که فرمانده کل قوا تصمیم بگیرد و بخواهد جلوی تهدید اجانب بایستیم هیچ فرقی بین جریان های سیاسی در این مورد وجود ندارد و همه اختلاف سلیقه ها را کنار می گذاریم. نوه امام راحل، نترسی و شجاعت را ویژگی برجسته امام خمینی(ره) در مسیر حق دانست و گفت: اگر شجاعت امام(ره) نبود، انقلاب پیش نمی آمد.

وی، شجاعت را هزینه کردن برای هدفی ارزشمند دانست و افزود: افراد شجاع در این مسیر از جان، مال و آبروی خود هزینه می کنند و اوج این شجاعت را می توان در حرکت سیدالشهدا(ع) و امیر مومنان(ع) دانست.

سیدحسن خمینی با تاکید بر این که شجاعت درسی است که باید از امام خمینی (ره) بگیریم، گفت: امام(ره) به ما ثابت کرد پای عقیده خود بایستیم و هیچ گاه اگر معتقد به صحت حرکت خود هستیم، عقب نشینی نکنیم. وی ایستادگی مقابل دشمنان داخلی و خارجی را برجستگی شخصیتی مهم امام(ره) برشمرد و افزود: منشا شجاعت امام، ایمان به خدا بود و این که امام به معنی واقعی کلمه یک ایرانی به تمام معنا و دلبسته میهن بود.

تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) با اشاره به وجود برخی فشارها در مقابل تفکرات امام در نجف مانند تدریس فلسفه گفت: امام(ره) به ما نشان داد که باید روی اعتقادات خود بایستیم و در راه هدف خود تلاش کنیم.

نوه امام راحل، یکی از شروط شجاعت را ایمان به خدا دانست و افزود: امام خمینی روزی که ما هیچ چیز در اختیار نداشتیم، از گفتن این که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» نترسید.