آرشیو پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۹
اقتصاد
۴

رئیس کل بانک مرکزی:جلوی شوک به بازار ارز را می گیریم

رئیس کل بانک مرکزی گفت: سیاست این بانک جلوگیری از وارد آمدن شوک به بازار ارز است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ولی الله سیف در حاشیه نشست هم اندیشی روابط عمومی بانک مرکزی با رسانه ها درباره برخی نوسانات بازار ارز تاکید کرد: شرایط بازار ارز با ثبات است و یکی از سیاست های بانک مرکزی جلوگیری از وارد آمدن شوک کوتاه مدت به این بازار است.

وی بابیان این که این بانک به هیچ وجه نه در جهت افزایش نه در جهت کاهش نرخ ارز خارجی اقدامی نمی کند گفت: تلاش ما این است که جلوی شوک های موقت را در بازار ارز بگیریم.

وی با تاکید بر این که عملکرد چند ماه گذشته نیز همین را نشان می دهد، افزود: دامنه نوسانات نرخ ارز در یک سال اخیر نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد کاهش یافته است.

سیف با بیان این که بانک مرکزی از نوسانات شدید در بازار ارز جلوگیری کرده است، گفت: نوساناتی که عده ای متضرر و عده ای به ظاهر خوشحال می شدند به ضرر اقتصاد کشور است.رئیس کل بانک مرکزی همچنین با رد برخی اظهارنظرها که دولت هزینه های اداری خود را از نوسانات نرخ ارز تامین می کند، افزود: این حرف ها عجیب است و صحت ندارد و برخی از افراد اطلاعاتشان در حدی نیست که در این زمینه اظهارنظر کنند.

وی درباره سیاست بانک مرکزی در قبال شرکت های مشاوره وام بانکی نیز تصریح کرد: مردم به هیچ وجه نباید به این شرکت ها اعتماد کنند.وی با بیان این که نظام بانکی به هیچ وجه واسطه ندارد، افزود: اگر کسانی فریب این شرکت ها را بخورند همان اتفاقی برایشان می افتد که برای سپرده گذاران موسسات غیرمجاز رخ می دهد.رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: فریب این شرکت ها را خوردن مساوی با ضرر کردن است؛ به همین خاطر مردم اصلانباید به این شرکت ها اعتماد کنند