آرشیو پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۹
جامعه
۱۷

رئیس جدید پلیس راهور: هدف کلان ناجا کاهش تصادفات جاده ای است

رئیس جدید پلیس راهور ناجا، تاکید کرد: توسعه و گسترش تجهیزات ترافیکی در دستور کار ماموران پلیس راهور قرار دارد.

به گزارش مهر، سردار تقی مهری در مراسم معارفه خود با اعلام این که ارتقای صحت عمل کارکنان، تکریم ارباب رجوع، ایمن سازی خودروها و جاده ها اولویت پلیس راهور است، گفت: توسعه و گسترش تجهیزات ترافیکی در دستور کار ماموران پلیس راهور قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای فرامین فرمانده کل قوا و فرماندهی نیروی انتظامی در پلیس راهنمایی و رانندگی، بر آن هستم تا هدف کلان ناجا را که همان کاهش تصادف جاده ای است، تحقق بخشیم.

سردار مهری به اهم برنامه های خود در پلیس راهور اشاره کرد و ادامه داد: توسعه، گسترش و تجهیزات ترافیکی، پیگیری و ایمن سازی خودروها و جاد ه ها، تعامل برای سرعت بخشی به امداد و نجات، دقت و صحت عمل کارکنان، تکریم ارباب رجوع و ارتقای فرهنگ ترافیکی و آموزش همگانی از مهم ترین برنامه های اینجانب برای راهنمایی و رانندگی است.

قوانین راهنمایی و رانندگی باید به روز شود

جانشین فرمانده ناجا خواستار به روز شدن قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه ویژه نمایندگان به تصویب قوانین جدید در حوزه راهنمایی و رانندگی در کشور شد.

سردار اسکندر مومنی نیز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید پلیس راهور با ارائه گزارشی از عملکرد شش ساله حضور خود به عنوان رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: در سال 83 با وجود تردد هفت میلیون خودرو شاهد کشته شدن 28 هزار نفر در تصادفات بودیم که خوشبختانه در پایان سال 93 با وجود افزایش تعداد خودروها، تعداد کشته شدگان سوانح راهنمایی و رانندگی به کمتر از 17 هزار نفر رسید که این امر نشان می دهد، هماهنگی بین بخشی و تلاش موثر سازمان ها نقش قابل توجهی در کاهش تلفات جاده ای داشته است.

وی خاطرنشان کرد: برای استمرار کاهش تصادفات چند پیشنهاد دارم که مهم ترین آنها به روز کردن قوانین راهنمایی و رانندگی است.

مومنی با اعلام این که استقلال در سازمان استاندارد می تواند نقش مهمی بر افزایش و اعتبار ایمنی خودروها داشته باشد، توضیح داد: سازمان استاندارد باید به عنوان یک سازمان فرابخشی فعالیت کند. همچنین ایجاد سیستم یکپارچه امداد و نجات در کشور و تقویت امداد هوایی نیز باید توسعه پیدا کند و جا دارد از همین تریبون از فعالیت ها و تلاش هایی که وزیر بهداشت برای حمایت از بحث امداد هوایی انجام دادند، تشکر کنم.