آرشیو پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۹
ایران
۱۵

نگرانی از ابتلابه سرخک میان بزرگسالان بوشهر

با وجود گذشت حدود سه هفته از شیوع سرخک در جم، در حالی که افراد زیر 15 سال واکسینه شده اند، اما بزرگسالان هنوز نگران هستند و برخی دانش آموزان و دانشجویان در کلاس ها و امتحانات حاضر نمی شوند.

نمونه های مشکوکی از علائم سرخک، نیمه های اردیبهشت در شهر جم مشاهده شد و بلافاصله نمونه گیری و آزمایش هایی در این زمینه انجام و طرح بیماریابی و ایمن سازی افراد در شهرستان جم آغاز شد.

واکسینه کردن افراد زیر 15 سال در معرض خطر در دستور کار مسئولان بهداشت و درمان قرار گرفت و 16 تیم در این شهرستان برای واکسینه کردن افراد وارد عمل شدند.

یکی از دانشجویان جمی در گفت وگو با مهر اظهار کرد: اطلاع رسانی خوبی از طرف شبکه بهداشت و درمان شهر جم در مورد بیماری سرخک انجام نشده و همچنان استرس و نگرانی در سه قشر دانش آموزان، کنکوری ها و دانشجویان وجود دارد.

وی افزود: کنکوری ها از یک طرف استرس کنکور و از طرف دیگر استرس البته بیماری سرخک را دارند که ممکن است بر ماه ها تلاش شان تاثیر بگذارد.وی افزود: برخی دانشجویان و دانش آموزان حتی در امتحانات پایان ترم هم شرکت نمی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم نیز بیان کرد: با توجه به تعطیلی مهدهای کودک و همچنین قرار داشتن مدارس در فصل امتحانات، این موضوع تمرکز جمعیتی افراد زیر 15 سال را کاهش داده است. افراد بزرگسال که در معرض خطر هستند هم باید واکسینه شوند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم نیز خاطرنشان کرد: بعضی اقدامات در شهر برای پیشگیری از بیماری سرخک مثل تعطیلی پارک ها انجام شده که خود باعث مدیریت بحران می شود. معین راستین با اشاره به این که شیوع بیماری در مرکز شهر جم بوده است، افزود: همزمان واکسیناسیون از مرکز شهر آغاز شده است. دانشگاه ها می توانند برنامه امتحانات خود را طوری تنظیم کنند که به این بحران کمک شود.شیوع بیماری سرخک درحالی در استان بوشهر موجب نگرانی شده است که این بیماری درسیستان و بلوچستان نیز شیوع پیدا کرده است. گفته می شود این از طریق مهاجران خارجی وارد این مناطق شده است.