آرشیو پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۶۹
حوادث
۱۹

شکایت خانواده ایرانی از دولت استرالیا

یک خانواده ایرانی به اتهام غفلت از وضعیت دختر پنجساله خود که مورد آزار جنسی قرار گرفته و به بیماری روحی و اختلالات روانی وی منجر شده، از وزیر مهاجرت استرالیا شکایت کردند.

به گزارش ایرنا، دادگاه عالی منطقه شمالی استرالیا اعلام کرد این خانواده ایرانی که از سال گذشته میلادی در مرکز بازداشت داروین به سر می برند، از این بازداشت خارج و در بریزبین اسکان یافته اند.

جان لارسون، وکیل این خانواده اعلام کرد یک ادعانامه و استشهاد هفته گذشته علیه پیتر داتون وزیر مهاجرت استرالیا و دولت فدرال استرالیا تنظیم شده که براساس آن، این خانواده خواستار جبران خسارت مالی و ممانعت از دستور برای بازگشت به جزیره نائورو هستند.این خانواده سال 2013 به جزیره کریسمس استرالیا وارد شدند و پیش از انتقال به جزیره نائورو، دختر بچه این خانواده با آزارهای جنسی مواجه شد.گزارش های جدید پزشکی در مورد این دختر نشان می دهد که علائم روانی جدی از قبیل خود آسیب زنی، خیس کردن رختخواب و تشویش بیش از حد به دلیل یادآوری خاطراتی از جزیره نائورو در وی وجود دارد.

برخی مدارک دیگر نیز از آزار و اذیت جنسی این دختر در جزیره نائورو حکایت دارند. فیلیپ موس یکی از مقامات ذی ربط در استرالیا وقوع آزارهای جنسی در جزیره نائورو را تائید کرده بود.سه گزارش جداگانه روانپزشکی نشان می دهند که این دختر نباید به جزیره نائورو بازگردانده شود.

رسیدگی به این پرونده به ماه آگوست (مرداد شهریور) یعنی زمانی که برای بازگشت این خانواده به جزیره نائورو تصمیم گیری می شود، موکول شده است.