آرشیو شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۳۱۲
سیاست
۳

الو شرق

88640260

sharghline@sharghdaily.ir پیامک: 30004699

•اخیرا در رسانه ها می بینیم که تبلیغ می کنند جنس داخلی خریداری کنید و جنس خارجی نخرید. من برای تعمیر موتور پژو206 دردسرهایی کشیدم تا توانستم قطعات آن را تهیه کنم. اگر کیفیت بالابرود، همه به سمت آن روی می آورند ولی با این شرایط اصلاکسی مایل به خرید اجناس داخلی نیست.

•مدتی پیش در ستون الوشرق مطلبی در ارتباط با اختلاف حقوق بازنشستگان قبل از 88 و بعد از 88 نوشته بودید. می خواستم خدمت این شهروند عزیز عرض کنم ماده 64 قانون مدیریت خدمات کشوری صراحتا می گوید باید حقوق بازنشستگان و شاغلان برابر باشد. در دادنامه 1551 هیات عمومی دیوان عدالت اداری صراحتا حکم داده که عدم تساوی نسبت افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان خلاف هدف و حکم مقننه است و علاوه براین اصل قانون مدیریت خدمات کشوری به این دلیل تصویب شد که فاصله حقوق بازنشسته و شاغل آن قدر زیاد نباشد، اما با کمال تاسف مدیرکل سازمان بازنشستگی قبلی و معاون فنی آموزش کتبا نوشتند که این برای بازنشستگان پس از این است. این اختلاف آن قدر زیاد شده که واقعا فاجعه شده است. سازمان بازنشستگی و دولت های نهم و دهم به دادنامه های دیوان عدالت اداری بی اعتنا هستند.

بهرامیان

•چرا گزارشی از مراسم بزرگداشت استاد اسلامی ندوشن در روزنامه چاپ نکردید، واقعا چرا؟

•ساکن سردار جنگل هستم. در این منطقه دزدی های زیادی صورت می گیرد و متاسفانه نیروهای مسئول هیچ گونه همکاری ای انجام نمی دهد.

•ما نفهمیدیم معنی زیباسازی شهرها چیست؟ پاکسازی این برچسب های تبلیغاتی، که روی درودیوارها چسبانده می شود و چهره شهر را زشت می کند، برعهده چه کسی است؟ نمی توانند جلوی آنها را بگیرند؟

حسین از تهران

•ما تعدادی پزشک قطار هستیم. قول پرداخت مبلغی به ما داده شده بود و قرار بود در ایام عید و بعد از آن به ما بدهند، اما به آنچه گفته بودند، عمل نکردند. لطفا این موضوع را در روزنامه درج کنید، شاید فکری به حال ما بکنند.