آرشیو شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۳۱۲
سیاست
۷

منهای پایتخت

سفر سفیر لیبی به مسجدسلیمان

تسنیم، مسجدسلیمان: بیترول، کاردار سفارت لیبی در ایران، در همایش سالروز اکتشاف اولین چاه نفت خاورمیانه در مسجدسلیمان، گفت: تنها دلیل دولت لیبی برای فرستادن من به ایران تقویت ارتباطات کشور ایران با لیبی است. او افزود: درست اندیشیدن دولتمردان کشورهای اسلامی، اتحاد و توجه ما به برادر هایمان، سبب می شود مشکلی برای کشور های مسلمان پیش نیاید. بیترول ضمن تشکر و قدردانی از میهمان نوازی مردم ایران و مردم شهرستان مسجدسلیمان ادامه داد: سال ها پیش فردی به من گفت ریشه انسانیت در سرزمین ایران است، اکنون به درستی سخن وی پی بردم.

اشتغال اتباع بیگانه در کارگاه های سیستان وبلوچستان ممنوع

باشگاه خبرنگاران، زاهدان: مهرداد جهاندیده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان وبلوچستان، از بازرسی هزار و 613 کارگاه در سطح استان برای شناسایی و جلوگیری از اشتغال اتباع بیگانه خبر داد. او با بیان اینکه کارفرمایان نباید اتباع بیگانه را در کارگاه های خود به کار گیرند، گفت: به استناد بند (ج) ماده 11 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مبنی بر اعمال جریمه به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه برای کارفرمایان متخلف که اقدام به به کارگیری اتباع خارجی فاقد مجوز اشتغال می کنند، تعیین شده است.

تشییع پیکر 3 شهید گمنام در صومعه سرا

فارس، صومعه سرا: پیکر مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صومعه سرا با حضور مردم شهیدپرور این شهرستان تشییع شد. مردم صومعه سرا در کنار مسئولان این شهرستان شهدای گمنام را تا خانه ابدی بدرقه کردند و این شهرستان عطر و بوی شهادت گرفت. فرمانده سپاه ناحیه صومعه سرا در حاشیه مراسم تشییع پیکر پاک سه شهید گمنام به خبرنگار فارس گفت: این سه شهید 22، 24 و 25 ساله بودند و در منطقه شلمچه تفحص شدند. کیا عاشوری با بیان اینکه بوستان ابریشم صومعه سرا بهترین مکان برای دفن شهدای گمنام تشخیص داده شده، افزود: صومعه سرا میزبان سه لاله گلگون کفن شده است.