آرشیو یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۴۹۵
فرهنگ و هنر
۳۲
کوتاه از فرهنگ وهنر

نوای موسیقی نواحی در تهران

علاقه مندان موسیقی نواحی می توانند از روز شانزدهم خرداد ماه شاهد متنوع ترین اجراهای موسیقی نواحی جنوب کشور در تالار رودکی تهران باشند.

محمدرضا درویشی، دبیر دومین فستیوال موسیقی نواحی «آیینه دار» در نشست خبری این رویداد که روز شنبه نهم خرداد ماه در تالار وحدت برگزار شد، با اشاره به برگزاری دومین دوره این فستیوال موسیقایی گفت: این فستیوال قرار بود هر دو سال یک بار با سرمایه گذاری کامل بخش خصوصی برگزار شود، اما ما به نوعی خلف وعده کردیم و بنا را بر این گذاشتیم که این فستیوال چهار ماه زودتر از زمان تعیین شده، برگزار شود.

وی افزود: در دوره گذشته این فستیوال حداکثر 30 هنرمند از منطقه جنوب شرقی ایران حضور پیدا کردند، درحالیکه ما در این دوره تصمیم داریم جشنواره را با حضور حدود 120 هنرمند از سه استان جنوبی کشور شامل هرمزگان، بوشهر و خوزستان برگزار کنیم و این یک جهش کمی و کیفی در ارتباط با فعالیت های این جشنواره خصوصی است که نه تنها یک ریال از دولت دریافت نمی کند، بلکه با سرمایه شخصی احسان رسول اف، میزبان علاقه مندان موسیقی نواحی است؛ سرمایه ای که یک طرفه است و هیچ سودی برای سرمایه گذارش ندارد.

این پژوهشگر صاحب نام موسیقی نواحی در ادامه این نشست خبری گفت: متاسفانه با برگزار نشدن جشنواره موسیقی نواحی، ما دچار یک خلابزرگ هستیم و در جایی پول را هزینه می کنیم که دولت انگیزه ای برای جشنواره موسیقی نواحی ندارد. ما به عنوان کسانی که توسط بخش خصوصی جشنواره ای را برگزار می کنند، به نوعی کار دولت را انجام می دهیم.