آرشیو یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۴۹۵
استان ها
۱۸

کوتاه

ساخت پتروشیمی پردیس آذربایجان غربی در پلدشت

دنیای اقتصاد، ارومیه، امیررضا علیار: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو از احداث مجتمع پتروشیمی پردیس آذربایجان در منطقه پلدشت خبر داد.

حسین فروزان اظهار کرد: این مجتمع قابلیت تولید متانول از گاز طبیعی و تبدیل آن به پروپیلن، اتیلن، پلی پروپیلن و اتیلن گلایکول و محصولات پایین دستی را دارد. فروزان با اشاره به کاربردهای فراوان این محصولات در حوزه های مختلف صنعتی تصریح کرد: پلی پروپیلن کالای جایگزینی ندارد و خود می تواند جایگزین بسیاری از مواد پلیمری شود؛ این مساله سبب ایجاد ارزش افزوده بالاو مانع خام فروشی پروپیلن و اتیلن می شود.

کمبود آب در شهرهای زنجان

دنیای اقتصاد، زنجان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: به دلیل کاهش سطح آب های زیرزمینی در استان با کمبود آب مواجه هستیم. علیرضا جزءقاسمی با تاکید بر مشارکت مسوولان و مردم در مدیریت مصرف آب عنوان کرد: برای گذر از بحران آب باید تمام دستگاه های استان مشارکت کنند. وی نقش رسانه ها، مساجد، مدارس و محافل عمومی را در خصوص مدیریت مصرف آب در استان مهم دانست.

توسعه حمل ونقل ریلی مشهد در گرو مشارکت مردمی

دنیای اقتصاد، مشهد: رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری مشهد گفت: اجرای موفقیت آمیز پروژه قطار شهری مشهد وابسته به مشارکت مردمی است و شهروندان رکن اصلی توسعه حمل ونقل عمومی در کلان شهر مشهد هستند.

محمدرضا مزجی اظهار کرد: برای جلب این مشارکت از ابزار اثرگذار اوراق مشارکت استفاده می شود که امتیازهایی چندجانبه برای مشارکت کنندگان به همراه دارد. وی یادآور شد: در اوراق مشارکت، مردم علاوه بر همراهی در یک پروژه ملی، از سود چشمگیر و بدون هیچ گونه شبهه شرعی نیز بهره مند می شوند.

پیشرفت 23 درصدی برج های دوقلوی شهرکرد

دنیای اقتصاد، شهرکرد، هیبت الله غفاری: شهردار شهرکرد گفت: عملیات نصب سازه اسکلت فلزی طرح برج های دوقلوی شهرداری شهرکرد، بزرگ ترین طرح عمران شهری چهارمحال و بختیاری به 23درصد پیشرفت رسید. نورالله غلامیان دهکردی با اشاره به وزن 11هزار تنی این سازه فلزی اظهار کرد: برآورد اولیه برای پروژه برج های دوقلوی شهرداری شهرکرد 156 میلیارد و 800 میلیون تومان است که عملیات عمرانی آن 30 ماه کاری به طول خواهد انجامید.