آرشیو سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۴۹۷
استان ها
۱۸

بهره مندی کل خوزستان از نسل سوم و چهارم تلفن همراه تا پایان امسال

دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف پور: مدیرعامل شرکت سهامی مخابرات خوزستان از پوشش کل مناطق استان از اینترنت نسل سوم و چهارم تلفن همراه تا پایان امسال خبر داد.

کریم آرمات افزود: سال گذشته خوزستان در ارائه نسل سوم تلفن در کشور استانی ویژه بود و امسال نیز این سیستم در کل مناطق استان فعال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سهامی مخابرات خوزستان ادامه داد: سال گذشته ظرفیت نصب شده بخش دیتا به بیش از 17 هزار پورت رسید که ظرفیت استان در این بخش دو برابر شد.

آرمات افزود: در زمینه تلفن ثابت نیز سال گذشته با توسعه ای که انجام شد، تعداد مشترکان تلفن ثابت از مرز یک میلیون شماره گذشت و برنامه امسال ما افزودن 100 هزار مشترک جدید در مناطق تازه ساخت است. مدیرعامل شرکت سهامی مخابرات خوزستان گفت: سال گذشته در بخش تلفن همراه نیز تلاش های فراوانی انجام شد که تعداد مشترکان این بخش از 3میلیون و 700 هزار نفر گذشت.

وی با اشاره به پروژه های فاز 5 و 6 اینترنت پر سرعت در استان تصریح کرد: در فاز 5 بیش از 40درصد شبکه تلفن همراه و دکل های BTS بازسازی، نوسازی و سیستم های جدید نصب شد. اهواز، آبادان، خرمشهر، سربندر، ماهشهر و امیدیه از این طرح ها بهره مند شدند و 116 سایت جدید در این شهرها راه اندازی شد. آرمات اظهار کرد: در فاز 6 نیز در بخش ارائه خدمات نسل جدید تلفن همراه (G3 و G4)، اقداماتی صورت گرفته است که به این منظور 212 سایت در شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر، سربندر، بندر ماهشهر، دزفول، شوشتر، بهبهان و سوسنگرد راه اندازی شد.

آرمات اظهار کرد: سال گذشته برای روستاییان 60 آبادی زیر 20 خانوار و 48 روستای بالای 20 خانوار تلفن خانگی نصب شد و به منظور توسعه بیشتر روستاها و تاکید دولت، این فعالیت امسال نیز ادامه می یابد.