آرشیو سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۴۹۷
بورس - صنایع
۱۰

اعلام چگونگی افشای مستقیم اطلاعات ناشران درخصوص تغییر سرمایه

چگونگی افشای مستقیم اطلاعات ناشران درخصوص تغییر سرمایه توسط اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار اعلام شد. به گزارش «سنا»؛ اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار، بر اساس اطلاعیه منتشر شده در سامانه کدال شرکت ها را به افشای اطلاعات به شرح ذیل مکلف کرده است.

الف) در مواردی که هیات مدیره شرکت در نظر دارد نسبت به پیشنهاد افزایش سرمایه به مجمع عمومی فوق العاده اقدام کند، باید در دو مقطع افشای لازم از طریق سامانه کدال را انجام دهد.

1- تایید گزارش توجیهی هیات مدیره درخصوص افزایش سرمایه در جلسه هیات مدیره

2- اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیات مدیره درخصوص افزایش سرمایه

ب) در مواردی که هیات مدیره درنظر دارد نسبت به انجام افزایش سرمایه تفویض شده بر اساس تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده اقدام کند، باید تصمیم هیات مدیره مبنی بر انجام افزایش سرمایه یاد شده از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی شود. در این اطلاعیه آمده است، افشای این اطلاعات به منزله قطعیت انجام افزایش سرمایه نبوده و انجام افزایش سرمایه منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و حسب مورد تصویب مجمع عمومی فوق العاده یا هیات مدیره است.

مجوز افزایش سرمایه 13 شرکت در 2 ماه

در همین حال مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکت های سهامی عام جهت انجام افزایش سرمایه طی 2ماه سال 94 بیش از 16هزارمیلیارد ریال بوده است.مدیریت نظارت بر بازار اولیه در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار و مقررات مربوطه در حوزه بازار اولیه و عرضه اوراق بهادار، طی 2 ماه سال 94 اقدام به بررسی درخواست افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، همچنین درخواست صدور مجوز انتشار اوراق مشارکت، اوراق اجاره و مرابحه کرد. این مدیریت پس از بررسی درخواست های افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام طی 2 ماه سال 94، نسبت به صدور مجوز افزایش سرمایه 13 شرکت، یک مورد اوراق مشارکت، اوراق اجاره و اوراق مرابحه اقدام کرده است.