آرشیو سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۲۵۹
اقتصاد
۵
زاویه

پرداخت 307 هزار میلیارد تومان یارانه به تولید در سال 94

گروه اقتصادی: وضعیت عملکرد ماده 8 قانون هدفمند کردن یارانه ها در ماه های اردیبهشت و خرداد سال جاری اعلام شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، جزییات وضعیت عملکرد ماده 8 قانون هدفمند کردن یارانه ها در دو ماه اخیر منتشر شد.

بر اساس این گزارش 307 هزار و 64 میلیارد تومان یارانه به تولید پرداخت شده است. این مبلغ در دو ماه اردیبهشت و خرداد 94 پرداخت شده که جزییات آن به این قرار است: 160 میلیارد تومان یارانه پرداخت شده به شیر مدارس در اردیبهشت 94، پرداخت یارانه به وزارت جهاد کشاورزی بابت افزایش قیمت کمباین سه هزار و 559 میلیارد تومان، یارانه کارخانه سیمان مازوت سوز که به وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت شده است حدود 83 هزار و 504 میلیارد تومان بوده است، 10 میلیارد تومان یارانه به کارخانه قند دزفول پرداخت شده است. همچنین در خرداد 94 وزارت صنعت، معدن و تجارت 50 میلیارد تومان یارانه بابت صادرات خدمات فنی و مهندسی کالاهای غیرنفتی دریافت کرده است. اخیرا هزار میلیارد ریال برای کمک به حمل و نقل ریلی به وزارت راه و شهرسازی پرداخت شده است.

بر اساس ماده 8 قانون هدفمند کردن یارانه ها، دولت مکلف است 30 درصد خالص وجوه حاصل از اجرای این قانون را برای پرداخت کمک های بلاعوض یا یارانه سود تسهیلات یا وجوه اداره شده برای اموری از قبیل بهینه سازی مصرف انرژی، اصلاح ساختار فناوری واحدهای تولیدی، جبران بخشی از زیان شرکت های ارایه دهنده خدمات آب و فاضلاب، برق، گاز طبیعی و فرآورده های نفتی، گسترش و بهبود حمل و نقل عمومی، حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و صنعتی، حمایت از تولید نان صنعتی، حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی و توسعه خدمات الکترونیکی هزینه کند.