آرشیو سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۴۲۷۳
جامعه
۱۷

آغاز طرح تابستانه پلیس راهور از 15 خرداد

رئیس پلیس راهور ناجا از اجرای مرحله نخست طرح تابستانه پلیس راهور از 15 خرداد تا28 این ماه خبر داد و گفت: به دلیل فرا رسیدن ماه مبارک رمضان شاهد کاهش حجم سفرها بوده و مجددا از 25 تیر تا 4 مهر مرحله دوم این طرح آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تقی مهری، سبقت و سرعت غیرمجاز و تجاوز به چپ را از خط قرمزهای پلیس در اجرای طرح تابستانه برشمرد و اظهار کرد: رانندگان توجه داشته باشند که هنگام مسافرت بیمه نامه معتبر و کارت معاینه فنی خود را نیز همراه داشته باشند؛ در غیر این صورت از ادامه حرکت آنان جلوگیری خواهد شد. وی با اشاره به وضع ترافیک پایتخت در ایام تعطیل پیش رو توضیح داد: به طور کلی پیش بینی ما این است که در این ایام محورهای خروجی در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران با حجم بالای تردد روبه رو باشد که از این رو تمهیدات ویژه ای در این محورها در نظر گرفته شده است.

کاهش تلفات حوادث رانندگی در فروردین 94

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از کاهش 11.4 درصدی تلفات حوادث رانندگی در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا، احمد شجاعی با بیان این که در فروردین امسال 1338 مورد مرگ بر اثر حوادث رانندگی داشتیم، گفت: با توجه به تعداد 1511 مورد تلفات در فروردین سال 93، کاهش 11.4 درصدی تلفات را در سال 94 شاهد بودیم.

وی افزود: در این میان 328 مورد تلفات در جاد ه های درون شهری، 916 مورد در جاده های برون شهری، 89 مورد در جاده های روستایی و پنج مورد نامعلوم بوده است. رئیس پزشکی قانونی کشور، تصریح کرد: 987 نفر در حوادث رانندگی در نوروز 94 جان خود را از دست داده اند که این رقم در مقایسه با تعداد 1084 نفری سال گذشته، کاهش 10.7 درصدی را نشان می دهد. وی خراسان جنوبی با 57.1 درصد و بوشهر با 48.7 درصد را جزو استان هایی با بیشترین کاهش تلفات رانندگی در ایام نوروز دانست و بیان کرد: در تلفات حوادث رانندگی ایام نوروز امسال، 211 مورد مربوط به جاده های درون شهری و 716 مورد مربوط به جاده های برون شهری بوده است.