آرشیو شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۸۰
اخبار کشور
۱۰

رحیم پور ازغدی: فکر «آقایی آمریکا» نابودکننده است نه خود آمریکا

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فکر «آقایی آمریکا» ما را نابود می کند نه خود آمریکا، گفت: عده ای می گویند برای اقتصادمان، شرف ملت را فعلا قلم بگیریم، نمی دانند اگر شرفمان را کنار بگذاریم، شکممان هم سیر نخواهد شد.

به گزارش فارس، محمدحسن رحیم پور ازغدی با حضور در کنفرانس نقش مدیریت انقلاب اسلامی در هندسه قدرت جهانی که صبح پنجشنبه در دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهار داشت: با انقلاب اسلامی یک قدرت و موج جهانی جدیدی اتفاق افتاد و غرب بر همین اساس اعلام کرد که باید این موج را مدیریت کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امام به مبارزه آشتی ناپذیر با استکبار جهانی معتقد بود، گفت: امام خمینی از همان سال 41 تا آخر حیات خویش گفت که اسرائیل باید از بین برود و در تمام جهان منفورتر از رئیس جمهور آمریکا در بین ملت ما وجود ندارد، اما سخنان امروز برخی مسئولین تازگی ندارد و در زمان امام نیز این سخنان گفته می شد. اگر مسئولین به خاطر تحریم بگویند کاری به مسائل جهانی و مبارزه در آن نداریم خیانتی بزرگ است چرا که بر خلاف اندیشه امام عمل می کنند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه آمریکا تا نابودی کامل ما عقب نمی نشیند، گفت: هنوز برخی مسئولان به این سخن امام باور پیدا نکرده اند که آمریکا تا ما را کاملانابود نکند و انقلاب ما را از بین نبرد دست برنمی دارد. امام فرمود که آمریکا باید بداند ملت و خمینی تا نابودی کامل منافع آمریکا آنها را راحت نخواهد گذاشت و تا قطع دو دست آمریکا به مبارزه خدایی ادامه خواهد داد. وی افزود: بعضی مسئولین که می گویند کمبودهای اقتصادی وجود دارد و برای رفع آن باید بر روی مسئله شرف ملت قلم گرفت، بدانند اگر شرف را کنار بگذاریم شکم هایمان سیر نخواهد شد و آن موقع است که گرسنه واقعی خواهیم بود. بعضی به زندگی راحت به جای زندگی آبرومندانه معتقدند اما امام می گوید ما هر چه ضربه می خوریم از این فکر است که تصور می کنند همه چیز دست غرب است. فکر آقایی آمریکا ما را نابود می کند و نه خود آمریکا و اینکه می گویند آب خوردن ما هم دست آمریکا است ما را نابود می کند.