آرشیو شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۸۰
صفحه آخر
۱۲

روزنامه صهیونیستی هاآرتص:مواضع مصر علیه مقاومت فلسطین از اسرائیل هم تندتر است

یک روزنامه صهیونیستی موضع قاهره علیه جنبش «حماس» را تندتر از مواضع اسرائیل بر علیه مقاومت دانست.

روزنامه «هاآرتص» در گزارشی اعلام کرد، مواضعی که قاهره در قبال جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» دارد تندتر از مواضع اسرائیل در برابر این جنبش است. به گزارش فارس در این گزارش، با اشاره به لغو حکم تروریستی نامیدن حماس توسط مصر (در شنبه هفته گذشته) آمده است: «این اقدام بدان معنا نیست که نظام کنونی مصر خواهان آشتی با حماس است بلکه بالعکس نظام «عبدالفتاح السیسی» آرزوی نوار غزه بدون حماس را دارد و خواهان جایگزینی فتح در این منطقه است.»

این روزنامه صهیونیستی در ادامه اعلام کرد که «مصر مخالف هر راه حل اسرائیلی طولانی مدت با حماس است به نحوی که نتیجه آن ثبات نوار غزه باشد بلکه قاهره بر تشدید بحران انسانی در این منطقه که نتیجه آن متشنج شدن اوضاع غزه است، اصرار دارد!»

خبر دیگر از مصر اینکه، یک افسر پلیس مصر که به قتل «شیماء الصباغ» فعال مصری در چهارمین سالروز انقلاب 25 ژانویه متهم بود، به 15 سال حبس محکوم شد.

از زمان عزل«محمد مرسی» در سال 2013 و پس از آن انتخاب «عبدالفتاح السیسی» به عنوان رئیس جمهور مصر، قانون جدید تظاهرات هر گونه برگزاری تظاهرات را ممنوع کرده و به نیروهای امنیتی مصر این اجازه را می دهد که به سمت تظاهرکنندگان تیراندازی کنند. تحقیقات نشان داد که «شیماء الصباغ» از اعضای حزب چپگرای ائتلاف سوسیالیست مردمی که در چهارمین سالروز انقلاب 25 ژانویه همراه با دیگر تظاهرکنندگان در میدان «طلعت حرب» تظاهرات، کرده بود هدف اصابت گلوله ساچمه ای افسر پلیس مصر قرار گرفت و در جا جان داد.

دولت فعلی مصر به شدت از سوی آمریکا نیز حمایت می شود. چند روز پیش اوباما طی گزارشی خطاب به کنگره این کشور اعلام کرد، به رغم آگاهی از وضعیت وخیم حقوق بشر در مصر، دولت وی از قاهره حمایت می کند!