آرشیو چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۲۷۰
حادثه
۱۴

ایلام، جرم خیزترین استان کشور در سال گذشته

ایرنا| معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه می گوید: ایلام با هشت هزار و 220 پرونده جرم خیزترین استان کشور در سال گذشته بود.

روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری در نشست خبری با ارایه آمار یک ساله قوه قضاییه افزود: پنج میلیون و 411 هزار و 538 پرونده از مجموع 10 میلیون و 866 هزار پرونده وارده به دادگستری ها، یکتا (غیرتکراری) بوده است.

وی با تفکیک آمارها و در خصوص شاخص تعداد پرونده ها در نرخ رسیدگی گفت: از آنجا که نسبت پرونده ها را باید نسبت به جمعیت آن استان بسنجیم یک شاخص 100 هزار نفری درنظر گرفتیم که بر اساس این شاخص استان ایلام با هشت هزار و 220 پرونده وارده جرم خیزترین استان کشور درسال 93 بوده که استان های یزد با شش هزار و 780 و تهران با شش هزار و 109 ورودی پرونده در رتبه های بعد از ایلام قرار دارند.

وی با بیان اینکه معیار جرم خیز بودن ورودی پرونده ها در دادسراست، ادامه داد: استان های سیستان وبلوچستان با دو هزار و 948، قم با سه هزار و 95 و زنجان با سه هزار و 559 ورودی پرونده کم جرم خیزترین استان های کشور در سال 93 بوده اند. شهریاری بالاترین استان ها در ورودی دادگاه های کیفری و عمومی استان های کشور را مازندران با هفت هزار و 735، چهار محال و بختیاری با هفت هزار و 426 و گیلان با هفت هزار و 200 ورودی پرونده عنوان کرد.