آرشیو یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۳۵۱۱
گردشگری
۱۷

خبر

صندوق بازنشستگی، برای سالمندان برنامه گردشگری تدوین کند

معاون فنی و اجرایی پروژه های شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی گفت: ضروری است صندوق بازنشستگی کشوری برای برنامه های گردشگری سالخوردگان در سال های آتی تدابیر لازم را اتخاذ کند. شهرام معتدل در گفت وگو با «ایرنا» با اشاره به هرم سنی ایران افزود: جمعیت ایران در سال های نه چندان دور سالخورده می شود و باید از هم اکنون برای اوقات فراغت این جمعیت برنامه ریزی کرد.

وی ضمن تاکید بر لزوم فراهم آوردن تسهیلاتی برای آسان و ارزان شدن سفر برای همه مردم، خاطرنشان کرد: می توان از طریق راه های فرعی به حاشیه روستاها رفت و از نزدیک با زندگی مردم آشنا شد اما همه اینها باید به گونه ای طراحی شود که برای مردم ارزان تمام شود. به گفته معتدل، می توان با منطقه بندی گردشگری در ایران برای آن مناطق برنامه ریزی انجام داد، هرچند متاسفانه در ایران برگزاری تور بسیار ضعیف است اما باید گفت اغلب تورگردانان نیز به ویژگی های جغرافیایی، تاریخی، فرهنگی و مردم شناسی منطقه اشراف کامل ندارند. وی اضافه کرد: حدود سه هزار آژانس مجوز برقراری تور داشته اند که حدود 2 هزار مورد از آنها به دلیل عدم نظارت بر اداره تور، تعطیل شدند.

افزایش نرخ ورودی کاخ موزه های تهران

نرخ ورودی مجموعه های فرهنگی - تاریخی نیاوران و سعدآباد به استناد تصویب نامه هیات وزیران افزایش یافت.

به گزارش میراث آریا، مدیرکل امور موزه ها و اموال منقول فرهنگی- تاریخی با اعلام این خبر گفت: نرخ جدید ورودی به دو مجموعه فرهنگی- تاریخی تهران افزایش یافت و روسای این مجموعه ها باید از تاریخ اول تیرماه امسال نسبت به اجرای نرخ جدید اقدام کنند.

محمدرضا کارگر یادآور شد: بازدیدکنندگان داخلی برای ورود به این دو مجموعه باید مبلغ 20 هزار ریال و برای بازدید از هرکدام از موزه ها و کاخ موزه های این مجموعه ها مبلغ 15 هزار ریال بپردازند. به گفته او، مبلغ ورودی برای بازدیدکنندگان خارجی 150 هزار ریال است و برای بازدید از هر کدام از موزه ها و کاخ-موزه ها به صورت جداگانه باید مبلغ 100 هزار ریال پرداخت کنند.