آرشیو دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۵۹
بین الملل
۲۰

مانیتورینگ

تورنتو استار(کانادا): دیلن استورم روف، جوانی که با حمله به کلیسایی در کارولینای جنوبی 9 سیاه پوست را کشته و ده ها نفر را زخمی کرده بود، گفته است برای اجرای نقشه خود چارلستون را انتخاب کرد زیرا اغلب ساکنان آن سیاه هستند. او خود را ضد سیاه، ضد یهودی و ضد اسپانیایی تباران معرفی کرده است.

هندو(هند): احزاب مخالف هند فشارها را بر دولت افزایش می دهند. منتقدان، دولت نارندرا مودی را متهم می کنند که در برابر فساد موجود در کشور سکوت کرده است. یکی از نمایندگان مخالف در پارلمان هند می گوید اگر مودی به سکوت خود بیش از این ادامه دهد محبوبیت خود را از دست خواهد داد.

تایمز عمان (عمان): نگرانی از شیوع بیماری مرس هواپیمای ملی عمان را واداشت تا اعلام کند تمامی مسافران یکی از پرواز های این کشور از بانکوک باید به مراکز درمانی مراجعه کنند تا تحت معاینه قرار گیرند. ظاهرا مشخص شده یکی از مسافران به مرس مبتلابوده است.

کویت تایمز(کویت): رتبه بندی کویت از سوی یک موسسه اعتبار سنجی «AA» با چشم انداز پایدار اعلام شد. این رتبه که با توجه به میزان دارایی های خالص این کشور تعیین شده است، نشان می دهد این کشور در سه سال گذشته توانسته سطح رشد اقتصادی خود را ثابت نگه دارد. اقتصاد کویت بر پایه نفت است.