آرشیو دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۵۹
فرهنگ و هنر
۲۳

روی خط خبر

برگزاری 50 نمایشگاه قرآن و عترت در سراسر کشور

50 نمایشگاه قرآن و عترت در سراسر کشور برگزار می شود. مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حداقل 49 نمایشگاه قرآن و عترت در ماه مبارک رمضان در 31 استان کشور برگزار می شود که در پایان کار آنها گزارشی ارائه خواهد شد.

واکنش ارسلان کامکار به لغو کنسرت های موسیقی

لغو کنسرتی که مجوز دستگاه ذیربط یعنی همان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را گرفته، کار چندان قابل دفاعی نیست. ارسلان کامکار در واکنش به لغو کنسرت ها گفت: برای ما این وضعیت، اتفاق ناخوشایندی است وقتی وزارتخانه اجازه اجرا را داده، چه معنایی دارد گروه دیگری بدون حق قانونی اجرا را لغو کنند؟ اگر قرار است هنرمند با چنین صحنه ای مواجه شود بهتر است آقایان پیش از ارائه مجوز توسط وزارت ارشاد مخالفت خود را اعلام کنند، نه اینکه ماه ها تمرین نوازندگان و هنرمندان یک گروه یک شبه بر باد برود.

نگران کننده خواندن سرعت بازسازی تئاتر شهر

مدیرکل هنرهای نمایشی با ابراز نگرانی از سرعت بازسازی مجموعه تئاتر شهر، تاکید کرد که در این زمینه اخطار قانونی به پیمانکار طرح داده شده و طی 2 روز آینده در این خصوص تصمیم گیری قطعی انجام می شود.

پیوستن «ناصر ملک مطیعی» به فیلم پولاد کیمیایی

ناصر ملک مطیعی در تازه ترین فعالیت سینمایی اش در فیلم «معکوس» به کارگردانی پولاد کیمیایی بازی می کند. پولاد کیمیایی با انتشار عکسی در اینستاگرامش این خبر را اعلام کرد.

تداوم اجرای سمفونی 9 بتهوون

ارکستر سمفونیک تهران سمفونی نهم بتهوون را در روزهای 3 و 4 تیر ماه در تالار وحدت به روی صحنه می برد.

گزیده شعرهای کهن ژاپن در «گل صدبرگ»

«گل صدبرگ» مجموعه ای از اشعار ژاپنی است که توسط مانیو ءشو در اواخر دوره نارات تالیف شده و یوکو فوجیموتو و هاشم رجب زاده کار ترجمه و تحقیق آن را برعهده داشته اند.