آرشیو یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴، شماره ۳۲۷۹
جهان
۶

پیشنهاد همکاری اطلاعاتی به فرانسه و کویت

حیدر عبادی، نخست وزیر عراق که کشورش بیش از یک سال است با معضل گروه تروریستی داعش در مبارزه است، در پی حملات تروریستی که در فرانسه و کویت به وقوع پیوست، در تماس های تلفنی جداگانه با رییس جمهوری فرانسه و امیر کویت در خصوص راه های مقابله با اقدامات تروریستی گفت وگو کرد.

نخست وزیر عراق ضمن تماس تلفنی با صباح احمد الجابر الصباح، امیر کویت عنوان داشت: عراق به شدت انفجاری که در مسجد امام صادق(ع) در هنگام اقامه نماز جمعه رخ داد محکوم و تقبیح می کند. وی بر همبستگی عراق و ملت آن با کویت و مردم آن و نیز بر اهمیت همکاری اطلاعاتی و امنیتی میان دو کشور و کشورهای منطقه برای از بین بردن گروه های تروریستی تاکید کرد و عنوان داشت که عراق آماده همکاری اطلاعاتی و امنیتی در این زمینه است. عبادی همچنین در تماس تلفنی با فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه با بیان اینکه تروریسم در فرانسه، عراق و سایر کشورها یکسان است بر لزوم کارآمد کردن جانب اطلاعاتی و امنیتی در مبارزه با تروریسم و داعش تاکید کرد.

لازم به ذکر است عراق اکنون به طور ناخواسته میزبان هزاران تروریست بین المللی است که در صف داعش می جنگند. بر اساس گمانه زنی ها این تروریست ها از طریق مرزهای ترکیه و سوریه وارد عراق می شوند و همکاری اطلاعاتی در این زمینه شاید بتواند موجب کنترل افزایش شمار نیروهای داعش شود.