آرشیو یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴، شماره ۵۹۶۴
بین الملل
۲۰

نماینده سازمان ملل با طرح جدید صلح یمن وارد منطقه شد

اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل در ادامه تلاش های بین المللی برای حل بحران یمن با آغاز سفر به کشورهای منطقه طرح جدید خود را به ریاض و صنعا می برد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری العربیه، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده این سازمان در ادامه تلاش های خود مبنی بر ایجاد آشتی ملی میان گروه های یمنی دیروز وارد کویت شد و پس از آن نیز طی یک هفته وارد مذاکرات جدی با مقامات ریاض و صنعا می شود. سخنگوی سازمان ملل درباره طولانی بودن مدت مذاکره نماینده سازمان ملل با مقامات ریاض و صنعا گفت: فرستاده سازمان ملل تصمیم دارد زمان بیشتری را در این دو کشور برای بررسی پیش نویس تدوین شده در مذاکره قبلی ژنو داشته باشد. تلاش های بین المللی برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران یمن در حالی شدت گرفته است که ریاض یاسین وزیر خارجه دولت مستعفی یمن اعلام کرد نیازی به برگزاری کنفرانس جدید در ژنو پس از شکست رایزنی، در هفته گذشته وجود ندارد. عربستان سعودی که رهبری حملات علیه مردم یمنی را برعهده دارد با کارشکنی های مختلف مانع از به اجماع رسیدن گروه های یمنی شد.

ادامه حملات هوایی عربستان به یمن

به گزارش ایرنا در حملات دیروز جنگندهای عربستان سعودی به استان جوف علاوه بر بمباران مناطق مسکونی و غیر نظامی شهر بیش از 10نفر از غیر نظامیان نیز کشته شدند.

طبق گزارش ها، جنگنده های عربستان همچنین صنعا، شمال صعده و نیز استان های مارب، شبوه، بیضا و عدن را در مرکز و جنوب یمن بمباران کردند. از سوی دیگر شبکه تلویزیونی العالم به نقل از منابع یمنی اعلام کرد: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پایگاه نظامی البیضا و همچنین مواضع نظامیان سعودی را در جیزان هدف قرار دادند. این نیروها همچنین اردوگاه القعام عربستان واقع در شهر ظهران در جنوب عسیر را با 36 راکت پیشرفته گراد گلوله باران کردند. تداوم حملات هوایی عربستان در یمن در حالی انجام می گیرد که معاون دبیرکل سازمان ملل در امور امدادرسانی یمن از کمبود غذا و نیرو در یمن خبر داده و گفت: بیش از 80 درصد از جمعیت 22 میلیونی یمن نیازمند کمک های انسان دوستانه هستند.

طبق گزارش همین سازمان از زمان تشدید روند درگیری ها در یمن در مارس گذشته 2800 نفر کشته و 13 هزار نفر زخمی شده اند.