آرشیو یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴، شماره ۴۲۹۳
سیاسی
۲

هاشمی: مقابله با تروریسم، نیازمند عزم جدی بین المللی است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خطر گسترش و تعمیق اقدامات تروریستی را تهدیدی جدی برای کل جهان دانست و گفت: برای کنترل، مقابله و نابودی پدیده شوم تروریسم باید عزم بین المللی و همکاری همه جانبه ایجاد شود تا دنیا از شر و مضرات مخرب تروریست ها در امان باشد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی در جلسه دیروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، جمهوری اسلامی ایران را قربانی اول تروریسم در جهان دانست و با یادآوری هفتم تیر، سالگرد انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت 72 نفر از بهترین شخصیت های کشور اعم از وزیر، نماینده مجلس و قاضی، شخصیت های روحانی و مسئولان، یاد و خاطره سید این شهدا، شهید مظلوم دکتر بهشتی و یارانش را گرامی داشت.

وی خاطرنشان کرد: هرچند شهادت مظلومانه این عزیزان و دیگر شهدای قربانی ترورهای کور در کشور سخت و سنگین بود، ولی ضربات موثر و کاری که بعد از این شهادت ها به گروه های تروریستی بویژه گروهک منافقین وارد شد، آنها را رسوا و برای همیشه در اذهان مردم منفور و منزوی کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به آغاز بررسی و تدوین سیاست های کلی محیط زیست در مجمع اشاره کرد و گفت: امروز خطر بین المللی نابودی محیط زیست و منابع طبیعی کمتر از تروریسم نیست و متاسفانه تهدید منابع زیست محیطی، به صورت خاموش و آرام، دنیا را بتدریج به سمت نابودی و تخریب پیش می برد و درواقع خطرناک تر از تروریسم است.

وی نابودی منابع آب، خاک، جنگل، هوا و آلودگی محیط زیست در جهان بویژه ایران را به دلیل تعرض نابجا و کنترل نشده بسیار خطرناک خواند و تصریح کرد: این منابع متعلق به نسل امروز و فرداهای کشور است.