آرشیو یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴، شماره ۴۲۹۳
ایران
۱۵

ایران زمین

هر 3 ازدواج یک طلاق

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: در گیلان از هر سه ازدواج یک مورد به طلاق ختم می شود که در پنج سال اول ازدواج رخ می دهد.

احمد سیاوش پور بیشترین حجم پرونده ها را مربوط به دادگاه های خانواده دانست و افزود: در ده سال گذشته، ده جرم فراوان را از سیستم قوه قضاییه استخراج کردیم که اولین آنها مواد مخدر است. وی با اشاره به این که در گیلان از مجموع 8000 زندانی 52 درصد مربوط به مواد مخدر است، گفت: دومین جرم از نظر فراوانی سرقت است که اغلب ریشه اقتصادی دارد و ناشی از عدم اشتغال است./ ایلنا

جلوگیری از جیره بندی آب در زنجان

مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان گفت: تمام تلاش ما این است که با مدیریت مصرف و تقاضا سراغ جیره بندی آب درسطح استان نرویم.

قاسمی راهکار اصلی عبور از بحران را مدیریت تقاضا عنوان کرد و افزود: اصلاح شبکه، فرهنگسازی مصرف صحیح آب و اصلاح تعرفه ها از جمله این راهکارهاست.

وی میزان تولید فعلی آب در زنجان را بیش از 37 میلیون و آب مورد نیاز را 39 میلیون مترمکعب در طول سال اعلام کرد.

قاسمی شناسایی انشعابات پرمصرف به منظور اعمال مدیریت، شناسایی و رفع انشعابات غیرمجاز، اصلاح و بازسازی خطوط و شبکه انتقال آب، اصلاح و بازسازی مخزن ذخیره آب، مدیریت فشار و رفع نشت را ازجمله مهم ترین اقدامات شرکت برای گذر از تنش آبی عنوان کرد.

مدیرعامل آبفای استان زنجان بر لزوم جداسازی آب مورد نیاز فضای سبز از آب شرب تاکید کرد و افزود: براساس قانون تا پایان امسال، شهرداری ها مکلف به جداسازی آب مورد نیاز فضای سبز از آب شرب هستند. / جام جم