آرشیو دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۹۴
اقتصادی
۴

رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی:یک دوم ساختمان های کشور در مقابل زلزله مقاومتی ندارند

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: یک دوم ساختمان های کشور در مقابل زلزله مقاومتی ندارند.

محمد شکرچی زاده در نشست خبری خود به موضوع زلزله و اهمیت توجه آن در ساختمان سازی اشاره کرد و افزود: از یک میلیون پلاک ساختمانی در تهران 200 هزار پلاک در بافت فرسوده قرار دارد.

وی اضافه کرد: از حدود 20 میلیون ساختمان کشور، 11 میلیون ساختمان به صورت «بنایی» ساخته شده است که در مقابل زلزله مقاومتی ندارند.

به گزارش فارس، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: نرم افزاری در محیط وب راه اندازی کرده ایم مبنی بر اینکه میزان آسیب حاصل از زلزله در هر استان مشخص می شود.

وی توضیح داد: مدیر یک استان می تواند در این نرم افزار میزان زلزله را مشخص کند و در فضای مجازی نحوه تخریب، شدت و شتاب زلزله بر اساس منطقه و نوع خاک را بشناسد.

وی بیان کرد: از سال 1388 کمیته راهبردی مقاوم سازی با حضور اساتید دانشگاه فعال شد و هر دستورالعمل در حوزه مقاوم سازی در دستور کار قرار گرفت.

شکرچی زاده بیان کرد: در شرایط فعلی و با توجه به افزایش قیمت قیر موضوع استفاده از رویه بتنی به جای آسفالت مد نظر قرار گرفته است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه رویه بتنی از نظر دوام توجیه پذیرتر است، اظهار داشت: وزارت راه هدف گذاری کرده است که 10 درصد رویه جاده ها بتنی شود.