آرشیو دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴، شماره ۳۲۸۰
هنر و ادبیات
۱۰

سرخط خبرها

سعید شهروز، خواننده نسل اول موسیقی پاپ کشورمان بعد از توقف یک سال و نیمه در فعالیت هایش درصدد برگزاری کنسرتی در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران است. (مهر)

اقتباسی جدید از داستان «محاکمه» اثر کافکا با حضور روری کینر، بازیگر مطرح تلویزیون و سینمای انگلستان، در شهر لندن اجرا می شود. (مهر)

در چهل و یکمین فصل جوایز ساترن که هر سال از سوی آکادمی فیلم های علمی تخیلی، فانتزی و ترسناک اهدا می شود، امسال فیلم «بین ستاره ای» با شش جایزه در صدر قرار گرفت. (مهر)

سوسن اصلانی، نوازنده پیشکسوت سنتور و همسر حسین دهلوی از تاسیس آکادمی موسیقی به نام استاد دهلوی و برگزاری برنامه ویژه موسیقایی در پاسداشت از فرامرز پایور خبر داد. (مهر)

یونس شکرخواه، مجید رضاییان و امین عظیمی آثار چهاردهمین مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان خانه تئاتر را داوری می کنند. (مهر)

«خانه عروسک»در ترم تابستان و در کارگاه های آموزشی تئاتر عروسکی در کنار استادان پیشکسوت از هنرمندان جوان نیز برای آموزش بهره می گیرد. (مهر)

نمایشگاه «مونه و امپرسیونسیم امریکایی» که با همکاری موزه هنر هارن درگینزویل، موزه های تلفر در ساوانا و موزه هانتر بر پا شده است از 27 ژوئن افتتاح شده و تا 20 سپتامبر ادامه خواهد داشت. (مهر)

بعد از اعتراض «کورتنی لاو» ستاره امریکایی موسیقی راک نسبت به تظاهرات خشونت آمیز 25 ژوئن در خارج از فرودگاه پاریس و حادثه ای که برای وی رخ داد رییس جمهور فرانسه این تظاهرات را محکوم کرد. (مهر)

پیمان عباسی، فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون از ساخت یکی از فیلمنامه هایش با عنوان «نت» توسط عباس مرادیان خبر داد. (مهر)

مجموعه ای از سفال های بی نظیر پابلو پیکاسو که متعلق به «ماریانا پیکاسو» نوه این هنرمند اسپانیایی است در حراج ساتبیز لندن به قیمت 066/373/19 دلار فروش رفت. (مهر)

داریوش مهرجویی نمایش «غرب واقعی» را با بازی جمیله فردین، امین حیایی، امیرعلی دانایی و... اجرا می کند. (ایسنا)

کلویی گریس، مورتز بازیگر «هوگو» و «کری» در فیلمی بازی می کند که چارلیز ترون، بازیگر برنده اسکار تهیه کننده آن است. (آنا)

نمایشگاهی از آثار نقاشی مذهبی قهوه خانه ای از مجموعه شخصی جواد عقیلی، به مناسبت ماه مبارک رمضان، 12 تیر، ساعت 17 در خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد. (آنا)